نسخه چاپی

آب رایگان برای محصولات استراتژیك كشاورزی

بررسی طرحی به منظور رایگان شدن مصرف آب در تولید برخی محصولات استراتژیك كشاورزی فردا با حضور مسئولانی از وزارت نیرو در جلسه كمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم انجام می گیرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، طرحی به منظور کاهش هزینه های تولید محصولات کشاورزی با عنوان "طرح حذف آب بهای محصولات استراتژیک کشاورزی" کلید خورد.این طرح که 26 آبان ماه در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد؛ امضای 96 نماینده مجلس را به همراه دارد.

فردا (بیستم دی ماه) قرار است در جلسه کمیسوین برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان و کارشناسانی از معاونت آب و آبفای وزارت نیرو و دفتر حقوقی وزارت نیرو در خصوص رایگان شدن مصرف آب محصولات استراتژیک کشاورزی تصمیم گیری شود.

«سیدراضی نوری» نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: در بحث حمایت از تولیدات کشاورزی با هدف جلوگیری از زیان زیرساخت‌های وزارت نیرو، طرح حذف آب‌بهای محصولات استراتژیک کشاورزی موفق خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌ها و مشکلاتی که برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی وجود دارد، هزینه‌های تولیدی است که متأسفانه با توجه به طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، مشکل آب‌بها برای این قشر پیش آمد و باعث شکسته شدن کمر تولید در کشاورزی شد که اگر آن را با اصول کارشناسی پیگیری و ارائه می‌کردیم، نتایج موفق‌تری به دنبال داشت.

نماینده شوش تصریح کرد: باید از طریق یارانه‌ها منبعی را برای وزارت نیرو تعریف کنیم که برای بازسازی زیرساخت‌هایش مورد استفاده قرار دهد و در نتیجه اموری که برای تأمین آب انجام خواهد شد، با مشکل مواجه نشود.

همچنین، «حسین نیاز آذری» نماینده مردم بابل در مجلس نهم که یکی از امضاکنندگان این طرح است، در این خصوص اظهار داشت: هدف از این طرح حذف آب بها از محصولات استراتژیک و کاهش هزینه‌های تولید و توسعه بخش کشاورزی است.

وی با تاکید براینکه کشاورزی محور اقتصاد مقاومتی و توسعه درون زا است، افزود: طراحان طرح معتقدند بالا بودن هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی با رهیافت‌های اقتصاد مقاومتی در تعارض بوده و مجلس شورای اسلامی در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بدنبال اصلاح قوانین و تسهیل فرآیندهای تولید در کشور است.

وی از اقبال اکثریت نمایندگان به این طرح خبر داد و گفت: صنعت دام و طیور از مزایا و معافیت‌های این طرح برخوردار خواهند شد.

۱۳۹۴/۱۰/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...