نسخه چاپی

۲۳۱ مورد كودك آزاری در كلیسای كاتولیك آلمان

موضوع كودك آزاری در سال‌های دور در كلیسایی در‌ آلمان كه برادر ارشد رهبر سابق كاتولیك‌های جهان نیز در آنجا سمتی داشته، جنجال برانگیز شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، اتهامات کهنه در زمینه کودک آزاری در یک کلیسای کاتولیک و دو مدرسه مرتبط با آن در آلمان، نگرانی‌هایی را برای برادر بزرگتر پاپ بنیدکت شانزدهم رهبر پیشین کاتولیک‌های جهان که سرپرست گروه کر کلیسای مذکور در ایالت باواریای آلمان را بر عهده داشت، سبب شده است.

به نوشته روزنامه «یو اس ای تودی»، «الریش وبر» وکیل مدافع مشغول تحقیق بر ماجرای گروه کر «رگن برگر دامس پاتزن» و دو مدرسه دخیل در‌این ماجرا در سال‌های 1953 و 1992در نشست خبری در برلین اعلام کرد که دست کم 50 مورد از 231 مورد «ادعای قابل قول تعرض جنسی» بوده است.

این در حالی است که «مانزیگنور گرگ راتزینگر» برادر 94 ساله پاپ بنیدکت شانزدهم که رهبری گروه کر این کلیسای کاتولیک را از سال 1964 تا 1994 بر عهده داشت اعلام نموده که از ماجرای بدرفتاری‌ها مطلع بوده است .

برادر پاپ بندیکت شانزدهم مدعی شده است که بد رفتاری جسمی با کودکان وجود داشته اما منکر اطلاعی از سو استفاده جنسی شد.

بر اساس گزارش‌های منتشره، بیشتر اتهام‌های این حادثه البته «جان مایر» رییس دو مدرسه مرتبط با گروه کر را که از سال 1952 تا 1992 به این سمت اشتغال داشت، نشانه گرفته است.

۱۳۹۴/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...