نسخه چاپی

نفت خام در هند ارزان تر از آب

كاهش قیمت نفت خام به زیر 30 دلار درهر بشكه باعث شده است كه بهای هر لیتر نفت خام در هند به كمتر از یك لیتر آب آشامیدنی در دهلی نو برسد .

به گزارش نما به نقل از ایرنا: کاهش قیمت نفت خام به زیر 30 دلار درهر بشکه باعث شده است که بهای هر لیتر نفت خام در هند به کمتر از یک لیتر آب آشامیدنی در دهلی نو برسد .

اکنون یک لیتر نفت خام در هند به بهای 12 روپیه و هر لیتر آب آشامیدنی در فروشگاههای دهلی 15 روپیه به فروش می رسد .

کاهش قیمت نفت خام به 29.24 دلار در هر بشکه باعث شد که دولت هند بار دیگر مالیات بر نفت خام را برای تامین کسری بودجه افزایش دهد.

در سه هفته گذشته متوسط خرید قیمت نفت خام از سوی هند در هر بشکه 33.58 دلار بوده است .

افزایش تولید، کاهش تقاضا و به توافق نرسیدن اعضای اوپک برای کاهش تولید نفت ازجمله دلایل سقوط قیمت نفت خام در یک سال گذشته عنوان شده است .

قیمت تمام شده بنزین و گازوئیل در هند شامل هزینه های انتقال، پالایش، مالیات،سود شرکت های تولید کننده سوخت و جایگاه های ارائه دهنده می شود.

به گفته کارشناسان ،دولت هند قصد دارد تا با افزایش مالیات بر واردات نفت خام ،بنزین و گازوئیل،کمبود بودجه 3.9 درصدی خود را جبران کند.

دولت هند در 2 ماه گذشته مالیات بنزین و گازوئیل را 3 برابر افزایش داده است. این مقدار در مقایسه با نوامبر سال 2014، 7 برابر افزایش یافته است.

افزایش 3 برابری مالیات سوخت سبب می شود تا دولت درآمدی حدود 10 هزار کرور روپیه (یک میلیارد و 540 میلیون دلار )به دست آورد.

کاهش قیمت نفت ضرر سنگینی را متوجه کشورهای تولید کننده نفت و سود فراوانی را نصیب کشورهای وارد کننده انرژی مانند هند کرده است .

۱۳۹۴/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...