نسخه چاپی

مهدی‌هاشمی از اوین به‌بیمارستان رفت

مهدی هاشمی رفسنجانی كه دوران محكومیت خود در اوین را سپری می كند بر اثر آسیب دیدگی به بیمارستانی در تهران منتقل شده است.

به گزارش نما به نقل از نامه نیوز، مهدی هاشمی که از مردادماه سال جاری به خاطر جرایمی نظیر رشوه و ارتشاء در زندان به سر می برد، به علت شکستگی پا برای درمان به بیمارستان نیکان در تهران منتقل شده است.

منبع آگاه دراین رابطه خاطر نشان کرد مهدی در حین انجام ورزش والیبال در زندان از ناحیه پا مصدوم شده است. بنابر تشخیص پزشک معالج، مهدی هاشمی می بایست برای درمان به خارج از زندان منتقل شود. خروج هاشمی از زندان برای بستری شدن در بیمارستان به علت چاقی او عنوان شده است.

بنابر این گزارش، فائزه هاشمی و عفت مرعشی (مادر مهدی هاشمی) به ملاقات او در بیمارستان رفته اند. هرچند به نظر می رسد مصدومیت پای مهدی جدی نبوده و وی برای خروج از زندان از این بهانه به بهترین نحو بهره برده است.

این در حالیست که دیروز محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مهدی هاشمی عنوان کرده بود که مهدی حکم دادگاه را قبول ندارد و به همین خاطر هم رد مال و جریمه نقدی را که در حکم صادره آمده پرداخت نمی‌کند.
با توجه به ماده ۵ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، مهدی هاشمی رفسنجانی متهم به اخذ رشوه اختلاس ۶۰۰ میلیونی تومانی بود که براساس این ماده قانونی، وی به ۱۰ سال حبس، رد مال ۶۰۰ میلیون تومانی و ۱.۲ میلیارد تومان جزای نقدی و همچنین انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

همچنین براساس ماده ۳ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، این فرد متهم به ارتشاء به مبلغ ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بود که براساس همین ماده قانونی به ۱۰ سال حبس، رد مال به مبلغ ۵.۲ میلیون دلار و جزای نقدی معادل همان مقدار (۵.۲ میلیون دلار) و انفصال دائم از خدمات دولتی به همراه ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

براساس ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی، نامبرده به ۵ سال حبس محکوم شد. اما حضور وی در زندان همواره با حاشیه هایی همراه بوده است. در همان بدو ورود مانور تبلیغاتی خود را از جماران و منزل پدری تا درب زندان ادامه داد و پس از مدتی از حضورش در اوین، ماجرای سکه های طلا و گوشی های تلفن همراش در زندان خبرساز شد.

۱۳۹۴/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...