نسخه چاپی

زمینه سازی برای جهش در روابط تهران-اسلام آباد

ادامه رایزنی های سفیر جدید ایران در پاكستان

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در پاكستان در ادامه رایزنی های خود در این كشور، با دستیار ویژه نخست وزیر پاكستان در امور خارجی دیدار كرد و دو طرف ضمن بررسی راه های گسترش بیش از پیش مناسبات، بر ضرورت تقویت همكاری های دو جانبه در همه زمنیه ها تاكید كردند.

به گزارش نما 'مهدی هنردوست' روز دوشنبه در دیدار با 'طارق فاطمی'، علاوه بر گفت و گو درباره موضوع های مربوط به روابط دوجانبه ، با وی درخصوص مهم ترین مسائل منطقه ای نیز به بحث و تبادل نظر پراخت.
نماینده ارشد دولت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، در این دیدار بر ضرورت گسترش همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف بویژه همکاری های اقتصادی و اجرای پروژه خط لوله گاز و توسعه صادرات برق به پاکستان تاکید کرد و اظهار داشت که با لغو قریب الوقوع تحریم ها، تمامی زمینه ها برای افزایش همکاری های بین المللی و منطقه ای بویژه با پاکستان فراهم خواهد شد.
هنردوست همچنین با اشاره به موضوع گسترش تروریسم و افراط گرایی در منطقه، تاکید کرد که ایران و پاکستان هر دو قربانی تروریسم هستند و همکاری نزدیک دو کشور می تواند نقش مهمی در مبارزه با این پدیده شوم داشته باشد.
سفیر ایران اعمال استانداردهای دوگانه از سوی برخی از کشورهای غربی در مبارزه با تروریسم را یکی از عوامل عدم موفقیت اقدامات ضد تروریستی و افراطی گری دانست و بر ضرورت اتخاذ تمهیدات هماهنگ و برخورد همه جانبه با این پدیده و لزوم قطع حمایت های برخی کشورهای منطقه از از تروریسم تاکید کرد.
طارق فاطمی دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور خارجی نیز در این ملاقات ضمن خوشامدگویی به سفیر جدید ایران و آرزوی موفقیت برای وی، روابط ایران و پاکستان را دارای ریشه در تاریخ مشترک هزاران ساله دو کشور دانست و تصریح کرد: بخاطر این اشتراکات، دو کشور دیدگاه های یکسانی در بسیاری از موضوع های منطقه ای و جهانی دارند و علیرغم فراز و نشیب های گذشته در روابط فیمابین، دو کشور همواره متعهد به حفظ روابط دوستانه و برادرانه با یکدیگر بوده اند.
طارق فاطمی ضمن تبریک موفقیت مذاکرات ایران و1+5 و ابراز خوشحالی از لغو تحریم های بین المللی بر ضرورت گسترش همکاری های دو کشور در زمینه های اقتصادی بویژه موضوع انرژی با توجه به مشکلات پاکستان در این خصوص تاکید کرد.
دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان با اشاره به تلاش دشمنان جهان اسلام باهدف ایجاد اختلاف و جدایی بین کشورهای اسلامی و گسترش تروریسم در بین کشورهای اسلامی، بر ضرورت وحدت امت اسلامی در مقابله با تروریسم و افراط تاکید کرد و سیاست پاکستان را، تلاش برای حفظ وحدت جهان اسلام و تقویت و گسترش روابط با تمامی کشورهای اسلامی و بویژه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

۱۳۹۴/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...