نسخه چاپی

پلیس،گروگان5ساله را در جیرفت نجات داد

به گزارش نما - ایران نوشت:12دی ماه سال جاری صدرای 5 ساله در کوچه جلوی خانه‌‌شان در جیرفت مشغول بازی با دوستانش بود که آدم‌ربایان سررسیدند و وی را بدون هیچ سر و صدایی با خود بردند.

خانواده این پسر کوچولو که برای سرکشی به وی به کوچه رفته بودند وقتی اثری از صدرا ندیدند به جست‌وجوهایی برای پیداکردن پسربچه پرداختند تا اینکه با آشفتگی پلیس را در جریان قرار دادند. از همان ابتدا پلیس شکی نداشت که پسر کوچولو ربوده شده است.
مأموران پلیس جیرفت با توجه به در خطر بودن سرنوشت این پسربچه از همان دقایق ابتدایی اقدامات اطلاعاتی خود را آغاز کردند و خانواده برای هماهنگی با مأموران توجیه شد.
سرهنگ مهریار سعیدی رئیس پلیس جیرفت به شوک گفت: از ابتدای مخابره این گزارش به پلیس اقدامات اطلاعاتی آغاز شد و خانواده برای هماهنگی توجیه شدند ما حتی از اعضای خانواده صدرا خواستیم که گفت‌وگوهای داخلی خانه را نیز محدود کنند و کوچک‌ترین اقدام و صحبتی را نیز با هماهنگی پلیس انجام دهند.در شرایطی که این اقدامات پیگیری می‌شد، آدم‌ربایان که کاملاً حرفه‌ای و بدون هیچ ردپایی عمل کرده بودند چند روزی سکوت کرده و تماسی با خانواده نگرفتند. سرهنگ سعیدی افزود: «این سکوت چند روزی ادامه داشت تا اینکه آدم‌ربایان با خانواده قربانی در دو نوبت تماس گرفتند و بار دوم درخواست 210 میلیون تومان پول برای آزادی صدرا کوچولو کردند.»

ردگیری مخفیگاه گروگانگیران
فرمانده پلیس جیرفت افزود: «با اطمینان از هدف گروگانگیران، تیم‌های اطلاعاتی و پلیسی وارد عمل شدند و توانستند ردپای آنان را در کهنوج به دست آورند. در همین تحقیقات مشخص شد آدم‌ربایان که تعدادشان زیاد بود، در چند دسته قرار دارند و تعدادی در کهنوج و چند نفر نیز برای کنترل اوضاع در جیرفت هستند.
زمانی که این چرخه اطلاعاتی تکمیل شد و سه مخفیگاه از آدم‌ربایان در جیرفت و کهنوج به دست آمد عملیات گروگان‌ رهایی با همکاری فرماندهی کهنوج و یگان تکاوری از ساعت 30/10 صبح یکشنبه 20 دی ماه آغاز شد و در چند نقطه موفق به غافلگیری آدم‌ربایان شدیم.»
وی با اشاره به سرعت عمل مأموران در این دستگیری افزود: «با توجه به عملیات ویژه پلیس و اصل غافلگیری 12 آدم‌ربا که 3 نفرشان زن هستند به دام افتادند. این گروگانگیران که از حضور مأموران غافلگیر شده بودند حتی فرصت استفاده از سلاح نیافتند و به دام افتادند. تعدادی از این آدم‌ربایان سابقه‌دار هستند و سه زن نیز وظیفه اختفا و نگهداری از کودک را برعهده داشتند.»
صدرای 5 ساله ساعت 2 بامداد دوشنبه 21 دی ماه با نجات از مخفیگاه گروگانگیران در کهنوج در سلامت کامل نزد خانواده‌اش بازگشت.

۱۳۹۴/۱۰/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...