نسخه چاپی

افزایش مراجعه نوزادان تهرانی به اورژانس!

آلودگی هوا علاوه بر تحت تأثیر قرار دادن نوزادان و مادران، بر روی جنین نیز تأثیر خواهد گذاشت و خطراتی را برای آن‌ ایجاد می‌كند.

به گزارش نما،شاهین نریمان گفت: آلودگی هوا علاوه بر تحت تأثیر قرار دادن نوزادان و مادران، بر روی جنین نیز تأثیر خواهد گذاشت و خطراتی را برای آن‌ ایجاد می‌کند که می‌توان به ایجاد ناهنجاری در خون‌رسانی مادر به جنین و کندی رشد جنین اشاره کرد و درنتیجه ورود سرب در خون باعث تخریب داخلی بدن نیز می‌شود و تأثیرات ثانویه آن تأثیرات روحی بر مادر و جنین خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: متأسفانه آمار دقیقی مبنی بر تعداد فوت نوزادان و بستری شدن آن‌ها و جود نداشته اما آنچه مشخص است تعداد بستری شدن نوزادان در خصوص آلودگی هوا نسبت به سال‌های گذشته بسیار بیشتر بوده است و میزان بستری شدن آن‌ها و طول درمان آن‌ها هم به خاطر این آلودگی و تأثیراتی که در بدن آن‌ها داشته است و مقاومت به داروهایی که ایجاد کرده است طولانی‌تر شده است و تعداد مراجعات اورژانسی برای نوزادان، از هر 9 مراجعه 4 نفر از آن‌ها به بیماری‌های ناشی از آلودگی‌ها دچار شده‌اند.

فوق تخصص نوزادان در خصوص تأثیرات آلودگی هوا در ایجاد بیماری‌ها گفت: آلودگی هوا در خصوص گسترش بیماری‌های عفونی تأثیر نداشته و فقط باعث بیماری‌های تنفسی مثل آسم و ایجاد آلرژی می‌شود که نشانه‌های این بیماری سرفه‌های شدید و طولانی‌مدت و همراه با خلط و گاهی همراه با تب، حالت تهوع و ضایعات پوستی است.

وی در خصوص تأثیر گزاری این نوع آلودگی در نقاط حساس بدن نوزادان گفت: ورود ذرات معلق و سرب موجود در هوای آلوده تهران به بدن نوزاد باعث بیماری‌های اولیه در ریه و ایجاد اختلال در مغز و پایین آمدن روحیه و کمبود خواب و در آخر باعث اختلالات در کلیه و گوارش و افزایش یبوست خواهد شد.

نریمان توصیه کرد: از مادران درخواست می‌کنم از بوسیدن و دست زدن مکرر به نوزادان جلوگیری کنند و از شیر مادر به‌جای شیر خشک و استفاده کنند؛ همچنین از مصرف چرک خشک‌ها خودداری کنند و حتی‌الامکان در مکان‌های شلوغ و پرتردد حاضر نشوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این آلودگی مختص به الآن نیست بلکه فقط امسال شدیدتر از سال‌های گذشته شده است و رعایت توصیه‌های بیان‌شده موجب حفظ سلامتی خود و جامعه ما خواهد شد.

۱۳۹۴/۱۰/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...