نسخه چاپی

پوتین: بشار اسد در بحران سوریه، اشتباهاتی مرتكب شده است

ولادیمیر پوتین در مصاحبه‌ای گفت بشار اسد در زمان گسترش بحران در سوریه چندین اشتباه كرده است، اما ورود نیروها، پول و سلاح از خارج از این كشور، عامل تشدید جنگ داخلی در سوریه است.

به گزارش نما، رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه‌ای با یک روزنامه آلمانی گفته است بشار اسد در زمان گسترش بحران در سوریه چندین اشتباه کرده است، با این همه افزوده تشدید جنگ داخلی در سوریه، به خاطر ورود نیروها، پول و سلاح از خارج از این کشور بوده است.



رئیس‌جمهوری روسیه در بخشی دیگر از مصاحبه خود گفته است دادن پناهندگی به بشار اسد، از پناهندگی به ادوارد اسنودن، کارمند پیمانکاری پیشین در سازمان امنیت ملی آمریکا، آسان‌تر است. هر چند به عقیده پوتین اگر بر اساس نقشه راه سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ داخلی، انتخاباتی دمکراتیک در سوریه انجام شود، آن وقت احتمالا اسد نیازی به خارج شدن از کشور نخواهد داشت.



به گزارش رادیو فردا، ادوارد اسنودن، فردی که پوتین در مصاحبه خود به او اشاره کرده، اسنادی را از سازمان امنیت ملی آمریکا خارج و منتشر کرده که نشان می‌دهند ایالات متحد به طور هدفمند به رصد مکالمات، داده‌ها و اطلاعات شهروندان و سیاستمداران پرداخته است.



او اکنون در روسیه پناهنده است. ایالات متحده بارها خواستار استرداد او شده است.



به گزارش خبرگزاری آلمان، پوتین می‌گوید: «ما نمی‌خواهیم سوریه مانند عراق و لیبی شود.»



او افزوده است: «به مصر نگاه کنید؛ باید از رئیس‌جمهور [عبدالفتاح] سیسی، برای در دست گرفتن قدرت و مسئولیت در موقع اضطراری، برای ثبات بخشیدن به کشور، ستایش کرد.»



پوتین از حامیان سیسی به شمار می‌رود و مسکو طی سال‌های اخیر روابط راهبردی خود با قاهره را افزایش داده است. در عین حال یکی از مرگبارترین رخدادهای تروریستی در یک هواپیمای مسافربری، برای یک هواپیمای روسی و در مصر رخ داده است. شاخه‌ای از داعش ادعا کرده که انفجار در هواپیما کار این گروه بوده است.



ولادیمیر پوتین می‌گوید نیروهای اسد علیه غیرنظامیان نمی‌جنگند، بلکه علیه گروه‌های مسلح مخالف دولت، نبرد می‌کنند.



به گفته رئیس‌جمهوری روسیه، اگر غیرنظامیان سوری در این حملات آسیب می‌بینند، در درجه اول تقصیر شورشیان و حامیان خارجی آنها است.

۱۳۹۴/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...