نسخه چاپی

رابرت اینهورن: انگیزه مهم دولت روحانی رفع تحریم‌ها تا قبل از انتخابات آتی ایران است

مقام سابق دولت آمریكا در تحلیلی گفت: آشكار است كه دولت روحانی در پی بهره‌وری از مزایای رفع تحریم‌ها در این دور از انتخابات ایران است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «رابرت اینهورن» از مقام‌های سابق دولت آمریکا و از تحلیلگران فعلی اندیشکده‌های این کشور در تحلیلی پیرامون رویداد پرنمودن قلب تاسیسات هسته‌ای آب سنگین اراک با سیمان گفت: «انتخابات ماه فوریه سال 2016 عامل کلیدی بود که در دولت روحانی برای انجام این عمل انگیزه ایجاد کرد.»

اینهورن افزود: «آشکار است که دولت روحانی در پی بهره‌وری از مزایای رفع تحریم‌ها در این دور از انتخابات است.»

اینهورن همچنین در زمینه گمانه زنی‌ها از اقدام‌های کنگره جهت لطمه زدن به اجرای برجام گفت: «فکر نمی‌کنم در این مرحله کنگره بتواند روز اجرای برجام را از دور خارج سازد.»

روزنامه «واشنگتن پست» در تحلیلی در زمینه انگیزه‌های دولت حسن روحانی در اقدام پر نمودن قلب راکتور اراک نوشت: رفع تحریم‌ها موجب تقویت قابل توجه سیاسی برای «حسن روحانی» رییس جمهور ایران قبل از انتخابات ماه فوریه ( اسفند 1394) می‌شود . روحانی بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری وعده خاتمه دادن به تحریم‌هایی که به اقتصاد ایران لطمه زده‌اند را داده بود. رییس جمهور ایران اخیرا نیز در سخنان خود وعده احیای اقتصاد کشورش را داد.

۱۳۹۴/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...