نسخه چاپی

در پی وقوع فاجعه مرگبار منا

عربستان مسیرهای رمی جمرات را گسترش خواهد داد

در مراسم حج امسال هزاران حاجی در مراسم منا در عربستان كشته شدند، این فاجعه كه مرگبار ترین رخداد مراسم حج در چند سال گذشته به شمار می‌آید بر اساس گزارش‌ها حاصل بی كفایتی آل سعود در برگزاری مراسم حج بوده است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری «ایلاف» شورای وزیران عربستان پیشنهاد داده مسیرهای منتهی به محل رمی جمرات گسترش پیدا کنند.

پایگاه خبری «ایلاف»، گزارش داد که شورای وزیران عربستان در جلسه روز دوشنبه گذشته خود توصیه کرده ضمن بررسی مسیر منتهی به محل رمی جمرات، در مسائل مربوط به حمل و نقل به منا و دیگر مناطق مقدس از جمله مکه بازنگری شود.

در مراسم حج امسال هزاران حاجی در مراسم منا در عربستان کشته شدند، این فاجعه که مرگبار ترین رخداد مراسم حج در چند سال گذشته به شمار می‌آید بر اساس گزارش‌ها حاصل بی کفایتی آل سعود در برگزاری مراسم حج بوده است.

مهر 1394 (24 سپتامبر 2015) همزمان با عید قربان در مراسم رمی جمرات در خیابان 204 نزدیک تقاطع آن با خیابان 223 در منطقهٔ منا در شهر مکه دستکم 2٬236 نفر کشته شدند.

در حالی که گزارش‌های غیر رسمی از مرگ دست کم چهار هزار نفر خبر می‌دهد مقامات سعودی تعداد جانباختگان را تنها 769 نفر اعلام کردند. در این فاجعه 464 ایرانی نیز جان خود را از دست داده‌اند.

۱۳۹۴/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...