نسخه چاپی

حمله به مركز هلال احمر ایران در سومالی

سومالی یكی از كشورهایی است كه به دنبال تنش میان ایران و عربستان رابطه خود را با ایران قطع كرده است.

مرکز درمانی هلال احمر ایران در موگادیشو، پایتخت سومالی، بسته شده است. مقام‌های کشورمان پس از آن تصمیم گرفتند این مرکز را ببندند که گروهی از افراد ناشناس به آن حمله کردند.

شهاب‌الدین محمدی، معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر، به ایرنا گفته است که در حمله سه‌شنبه شب به مرکز هلال احمر، خسارت قابل توجهی ایجاد نشده و سرقت قابل ملاحظه‌ای هم انجام نشده است.

برخی رسانه‌های محلی گزارش کردند که مهاجمان به مرکز هلال احمر ایران مسلح بودند و برخی وسایل موجود در این مرکز را به غارت بردند.

معاون بین‌الملل هلال احمر ایران به ایرنا گفته از آنجایی که "برای هماهنگی‌ها با هلال احمر سومالی و تسویه حساب با کارکنان محلی به زمان نیاز داشتیم" این مرکز زودتر از این بسته نشد.

سومالی یکی از کشورهایی است که به دنبال تنش میان ایران و عربستان رابطه خود را با ایران قطع کرده است.

یک مقام هلال احمر ایران به ایلنا گفته اگر شرایط به حالت عادی بازگردد و امنیت امدادگران ایرانی تضمین شود، هلال احمر ایران کمک‌های خود به مردم سومالی را از سر خواهد گرفت.

بنا به اعلام روابط عمومی هلال احمر ایران این جمعیت در سال جاری دو میلیون دلار به مبارزه با گرسنگی در سومالی اختصاص داده بود.

چهار سال پیش یک بمبگذار انتحاری به مرکز هلال احمر ایران در موگادیشو حمله کرد که در آن حمله به هیچ یک از کارکنان آسیبی نرسید.

۱۳۹۴/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...