نسخه چاپی

سبك زندگی جوان هلال احمری باید به مكتب شهید سلیمانی گره بخورد

سبک زندگي جوان هلال احمري بايد به مکتب شهيد سليماني گره بخورد

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی همان شخصیتی است كه باید سبك زندگی جوان هلال احمری به آن گره بخورد كه به معنی دفاع عملی از كرامت انسانی است.

به گزارش نما ،سیدعلی منیری روز یکشنبه در آیین افتتاحیه و رونمایی از پوستر دومین یادواره ملی و بین المللی رفیق خوشبخت ما در هلال احمر استان قزوین، افزود: جمعیت هلال احمر از دو بعد به این جشنواره وارد شده که یک بعد آن به رسالت این جمعیت نسبت به مکتب سردار سلیمانی بر می گردد.

وی اضافه کرد: باید آن قسمتی از مکتب سلیمانی را که متناسب با زیست بوم جمعیت هلال احمر است تبیین کرده و در سطح جامعه هدف معرفی کنیم.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: باید این جلوه های ناب اخلاق، بشردوستی و کرامت انسانی را با استفاده از ظرفیت فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر که ۱۹۲ کشور عضو تشکیلات آن هستند معرفی نماییم.

منیری همچنین با بیان اینکه باید برای نشر این آرمان ها تلاش کنیم،افزود: ما هرچقدر در زندگی شهید سلیمانی عمیق تر می شویم می بینیم که این شهید والامقام، تمامی حرفها و شعارهای ما را در مقام عمل پیاده کرده اند.

وی افزود: آیا این خاطره یا نامه معروف سردار سلیمانی به فرزندشان که فرمود "طاقت دیدن سربریدن یک مرغ را ندارد و اگر سلاح به دست گرفته برای این است که رو به روی آدم کشان بایستد نه اینکه آدم بکشد" جلوه ای از توجه به کرامت انسانی نیست؟

منیزی افزود: جامعه هدفی که سردار سلیمانی به دنبال خدمت به آن بود همان جامعه هدفی است که ۱۹۲ کشور تحت آرم و نشان جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ برای آن تلاش می کنند بنابراین ما احساس کردیم شهید سلیمانی همان شخصیتی است که ما باید سبک زندگی جوان هلال احمری را به آن گره بزنیم یعنی دفاع عملی از کرامت انسانی که به یاری خدا محقق شد.

این مسوول در ادامه با اشاره به برگزاری رخداد رفیق خوشبخت ما در هلال احمر، گفت: سال گذشته ۴۳ هزار اثر به این جشنواره واصل شد و در یک پویش به نام چهلچراغ که به نوعی گره زدن جوانها با شهید سلیمانی بود ۶۱ هزار نفر شرکت کردند.

وی افزود: امیدواریم این قهرمان ملتی و امتی امسال نیز به ما یاری دهد تا در درجه اول ویژگی های برجسته ایشان به نام صدق و اخلاص را داشته باشیم و در گام بعد بتوانیم برایشان قدم برداریم.

ایرنا 

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...