نسخه چاپی

تابلوهای توقف ممنوع غیرلازم از خیابان ها جمع می شود

شهرداری منطقه ۱۰ تهران اعلام كرد برای حذف تابلوهای زائد توقف ممنوع از خیابانها و معابر پیش قدم شده است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تکلیف می کند توقف فضای حریم پلها، درها، تقاطع ها و بسیاری از فضاهای دیگر ممنوع است. ولی واقعا در شهری مانند تهران که تبدیل به یک پارکینگ بزرگ ۷۴۰ کیلومتری شده، امکان اجرای این دستورات وجود دارد؟

تنگنای مردم از توقف خودروها در معابر و همچنین کمبود جای پارک خودرو، باعث شده تا شهرداری تهران با حذف برخی از تابلوهای توقف ممنوع که کارشناسان، زائد تشخیص داده اند، جای پارک بیشتری برای خودروها به وجود بیاورد.

از این رو برای رفع مشکلات تردد عابرین و وسایط نقلیه در معابر و همچنین ایجاد فضای پارک بیشتر برای خودروها، تابلوهای بازدارنده توقف ممنوع در معابر و بزرگراه های منطقه 10 تهران ساماندهی و اصلاح شده است.

فرامرز عظیمی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: همزمان با اجرای خط سفید تمهیدات و تدابیر لازم برای ایجاد آسایش و آرامش برای شهروندان و رانندگان و همچنین جلوگیری از بروز ترافیک و یا حتی تصادفات و مشکلات رانندگی فراهم می شود.

او گفت: با توجه به کمی جای پارک خودرو در منطقه و همچنین خیابان های باریک و یکطرفه با همکاری پلیس راهور تمهیداتی اندیشیده شده تا با مکان یابی مناسب برای پارک خودروها از پارک خودروها در حاشیه خیابان هایی که موجب ایجاد ترافیک و خطر نمی شود جلوگیری به عمل آید و فضاهای مناسب دیگری در حاشیه خیابان ها در نظر گرفته شود و بر همین اساس طرح ساماندهی و حذف تابلوهای توقف ممنوع انجام شد.

عظیمی توضیح داد: در این راستا بیشترین تابلوهای توقف ممنوع با کارشناسی های صورت گرفته در محورهای شهید نواب صفوی جنوب به شمال حدفاصل محبوب مجاز تا شکوفه، طوس، زنجان، صفدری حسام الدین، رنجبر سمت تره بار، دور برگردان پل شهیدان در ضلع جنوب شرق به شرق اصلاح و حذف شد.

اکنون باید این سئوال را پرسید آیا با حذف تابلوهای توقف ممنوع و ایجاد پارکینگ بیشتر برای خودروها، جذابیت مسافرت و استفاده از با وسیله نقلیه شخصی در تهران بیشتر نمی شود؟

۱۳۹۴/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...