نسخه چاپی

13 نفر متخلف شكارغیرمجاز درچهارمحال و بختیاری دستگیر شد

مدیركل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر گفت: شكار غیر مجاز پرندگان وحشی و شروع به شكار تخلف هایی بوده كه صورت گرفته است.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ، شهرام احمدی افزود: از این متخلفان 13 قبضه اسلحه شکاری شامل 11 قبضه اسلحه تک لول و دوقبضه اسلحه دولول کشف و ضبط شده است. وی تصریح کرد: درجریان این تخلف ها، 5 قطعه کبک شکارشده نیز کشف و ضبط شده است.

احمدی 9 فقره از تخلف ها را شامل شروع به شکار غیرمجاز عنوان کرد و گفت، ماموران موفق شده اند که قبل از شکار، متخلف ها را شناسایی و دستگیر کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان عمده این برخوردهای قانونی را مربوط به شهرستان فارسان عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد، 2 نفر در منطقه حفاظت شده قیصری در شهرستان کوهرنگ و 2 نفر در منطقه حفاظت شده جنگلی هلن در شهرستان لردگان بوده است.
برطبق قانون شروع به شکار جانوران وحشی قابل تعقیب و مجازات ‌میباشد .
گفتنی است استان چهارمحال و بختیاری دارای یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی و پنج منطقه حفاظت شده به مساحت کل 155844 هکتار و دو منطقه شکار ممنوع به مساحت کل 51724 هکتار دارد. پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد - منطقه حفاظت شده قیصری - منطقه حفاظت شده شیدا - منطقه حفاظت شده سبزکوه - منطقه حفاظت شده جنگلی هلن - اثرطبیعی ملی لاله واژگون - تالاب‌های چغاخور (بین المللی)، گندمان، سولقان، علی‌آباد - منطقه شکار ممنوع خداآفرید و چغاخور ازجمله مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست این استان است.

۱۳۹۴/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...