نسخه چاپی

ارائه گزارش بودجه سال ۹۵ شهرداری تهران به شورای شهر توسط قالیباف؛

شهردار تهران:بودجه سال 95، انقباضی بسته شده است

شهردار تهران دقایقی پیش لایحه بودجه سال ۹۵ شهرداری تهران را تقدیم شورای شهر كرد.

به گزارش نما به نقل از میزان،شهردار تهران دقایقی پیش لایحه بودجه سال ۹۵ شهرداری تهران را تقدیم شورای شهر کرد.

قالیباف در سخنانی در شورای شهر تهران اظهار کرد: بودجه سال ٩٥ انقباضی بسته شده است.

وی افزود: بودجه سال 95 در زماني تنظيم شد كه ما شرايط سختی را در حوزه اقتصادی در كشور داريم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نسبت به سال 92 ، حدود 80 درصد كاهش ساخت و ساز در شهر تهران داريم.

وی همچنین با اشاره به اجرای برجام گفت: اميد ما اين كه با تلاش خوبی که برای موضوع برجام انجام شد و تحريم‌ها شكسته شد، مردم و بخش خصوصی و شهرداری دست به دست هم دهيم و چالش اقتصادی را رفع كنيم.

قالیباف تصریح کرد:امسال سعی داريم نمايشگاه آفتاب را در ارديبهشت ماه به اتمام برسانيم و با توجه به آلودگی هوا، نمايشگاه كتاب در نمايشگاه شهر آفتاب برگزار شود.برای تردد مردم هم سعي داريم، مترو نمايشگاه آفتاب تا زمان نمايشگاه كتاب راه اندازی شود.

وی ادامه داد: طبق بررسی های ما، 70 درصدداز مراجعه كنندگان نمايشگاه كتاب در سال های گذشته شهرستانی‌ها و 30 درصد مردم شهر تهران هستند.

قالیباف همچنین تاکید کرد: بودجه ريزی سال 95 براساس عملكرد است. هزينه بودجه سال 95، رقم 187هزار ميليارد ريال يعنی 18 هزار و 700 ميليارد تومان است كه 40 درصد به طور غير نقدی و 60 درصد به طور نقدی پرداخت خواهد شد و رشد بودجه نسبت به سال قبل8.3 دهم درصد است.

وی افزود: از بودجه سال 95، رقم 57 هزارو 600 ميليارد تومان يعنی 37 دهم درصد صرف امور حقوق و جاری و گردشی شهر و مبلغ 9هزارو 100ميليارد تومان صرف امور عمرانی و تملك و دارايی و مبلغ 3هزارو 800ميليارد تومان عملكرد دارايی و مالی و ديون حقيقی و حقوقی خواهد بود.

۱۳۹۴/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...