نسخه چاپی

اهداف ایجاد صندوق خزانه واحد در شهرداری/ از شفاف سازی تا جلوگیری از هدر رفت منابع

اهداف ايجاد صندوق خزانه واحد در شهرداري/ از شفاف سازي تا جلوگيري از هدر رفت منابع

شهردار تهران با اشاره به اینكه اشرافیت بر موضوعات مالی، شفاف سازی و جلوگیری از هدر رفت منابع از اهداف صندوق خزانه واحد است، گفت:نگاه شورا و مدیریت شهری در مورد بودجه مبحث عدالت محوری است.

به گزارش نما ، علیرضا زاکانی شهردار تهران، در حاشیه صحن امروز شورای شهر در پاسخ به پرسشی درباره بودجه بخش فرهنگی و حمل و نقل و عمران در شهرداری تهران اظهار داشت: بودجه ها قابل مقایسه با هم نیست عدد بودجه فرهنگی اجتماعی با عدد بودجه حمل و نقل عمومی و عمران متفاوت است.

وی افزود: ۳۶ درصد از بودجه به حمل و نقل عمران اختصاص یافته که نزدیک به ۴۰ درصد می‌شود و میزان واحد آن بالا است و عدد بودجه فرهنگی اجتماعی پایین در نظر گرفته شده و به نظرم نوع مقایسه این دو بخش با یکدیگر غلط است.

شهردار تهران تاکید کرد: البته این نکته نباید فراموش شود که بسیاری از رفتارها و مشکلات مربوط به حمل و نقل با کار فرهنگی قابل اصلاح است بدون اینکه خللی وارد شود در حال حاضر حدود ۷۵ درصد مردم با خودروی شخصی تردد می‌کنند و اگر فرهنگ‌سازی انجام گیرد و در کنار آن توسعه حمل و نقل عمومی صورت گیرد قطعاً ترافیک کمتر می شود و استفاده از خودروهای شخصی کاهش می‌یابد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه فرهنگ در همه موضوعات از جمله اقتصاد هم مبحث پایه محسوب می شود گفت: اگر مبحث اسراف و مصرف درست را بتوانیم با فرهنگ سازی به مردم آموزش بدهیم قطعاً آسیب‌پذیری در حوزه اقتصاد کاهش می یابد.

وی در مورد بودجه شهرداری تهران گفت: ۵۰ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومانی بودجه در نظر گرفته شده که ۳۶ درصد آن مربوط به حمل و نقل است و عدد آن قابل مقایسه با بخش‌های دیگر نیست و مباحثی برای حقوق و دستمزد و دیون و موضوعات دیگر در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: نگاه شورا و مدیریت شهری مبحث عدالت محوری است و شورا و شهرداری موشکافانه و دقیق توزیع منابع را در نظر گرفت اند و انشاالله با شفاف سازی و ایجاد خزانه واحد امکان اشراف به موضوعات مالی هرچه بیشتر وجود دارد.

زاکانی گفت: در صورتی که شفافیت باشد سرعت رشد و پیشرفت در شهر هم بیشتر می‌شود و ما تلاش داریم که توزیع منابع عادلانه باشد این مسئله سنگ بنای تحول در شهر است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: صندوق خزانه در نظر گرفته شده که حسابهای مصوبه شورا به آنجا واریز شود و اشرافیت بر موضوعات مالی از این طریق وجود دارد به نظر ما این قضیه محدودیت نیست و در دولت هم در حال اجرا است و مدیران دستشان باز است که در چارچوب قانون عمل کنند و به نظرم صندوق خزانه واحد از هدر رفت منابع هم جلوگیری می‌کند و شفافیت را به همراه دارد.

فارس

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...