نسخه چاپی

گوگل علاقه ای به ورود به صنعت خودروسازی ندارد

گوگل اگرچه ناوگانی از خودروهای زیبا و خودران را تولید كرده، ولی این شركت علاقه ای به ورود به دنیای خودروسازی ندارد. گوگل كه همه ما آن را با موتور جست و جویش می شناسیم، تمایل دارد تنها به برخی نوآوری ها در زمینه خودروهای خودران بسنده كند.

به گزارش نما گوگل تصمیم دارد با شرکت های خودروساز همکاری کند و این فناوری را از طریق چنین شرکت هایی به مرحله تولید برساند. مدیرعامل بخش خودروی گوگل در مصاحبه ای که به تازگی انجام داده گفته این شرکت در سال 2016 همکاری با خودروسازها را در اولویت خود قرار خواهد داد.

این شرکت پیش از این نیز اعلام کرده بود قصد ندارد به تنهایی وارد عرصه خودروسازی شود و ترجیح می دهد فناوری خود را با همکاری یک شرکت خودروساز روانه بازار کند. این شرکت همچنین از تمایل خود به ارائه سرویس های کرایه خودرو و جابجایی مسافر خبر داده است.

خیلی ها باور دارند که گوگل با فورد همکاری خواهد کرد، ولی نه گوگل و نه فورد تاکنون این خبر را تایید نکرده اند. پیش از این شایعه شده بود که فورد خبر همکاری با گوگل را در نمایشگاه CES اعلام می کند، ولی چنین اتفاقی روی نداد. این در حالی است که فورد نیز مدتی است اعلام کرده تصمیم دارد خودروی خودران خود را روانه بازار کند.

همچین به استناد برخی شایعات دیگر، گوگل و فورد همچنان در حال انجام مذاکرات هستند و قرار است فورد قسمت های سخت افزاری را تولید کند و گوگل قابلیت های نرم افزاری را به آن اضافه کند. همچنین گفته می شود که فورد قصد دارد واحدی مجزا را برای اجاره خودروهای خودران راه اندازی کند.

همه این خبرها در حالی مطرح شده که سایر شرکت های بزرگ خودروساز سرگرم ساخت خودروهای خودران مخصوص به خود هستند و به نظر نمی رسد که گوگل فرصت زیادی را برای ادامه مذاکرات داشته باشد، چرا که اگر با همین روند ادامه دهد از رقبای خود عقب خواهد افتاد.

۱۳۹۴/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...