نسخه چاپی

اسرائیل زمین های بیشتری را از فلسطینیان تصرف خواهد كرد

رژیم اسرائیل در اقدامی جدید قصد دارد صدها هكتار از زمین‌های كشاورزی فلسطینیان در كرانه اشغالی باختری را برای ساخت شهرك‌های غیرقانونی تصرف كند.

به گزارش نما، رژیم تل آویو قصد دارد تا هفته‌های آینده 370 هکتار زمین کشاورزی در نزدیکی شهر اریحا را برای ساخت شهرک های غیر قانونی اشغال کند.



بر اساس گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، انتظار می‌رود این تصمیم اسرائیل که از اوت 2014 بزرگ‌ترین دست اندازی اسرائیل به زمین‌های فلسطینیان است با انتقادات شدید اتحادیه اروپا و تشکیلات خودگردان فلسطین مواجه خواهد شد.



این در حالی است که اتحادیه اروپا روز دوشنبه به اتفاق آرا شهرک‌ سازی‌های غیرقانونی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی را محکوم کرد.



دان شاپیرو، سفیر آمریکا در اسرائیل نیز دیروز گفت کاخ سفید از سیاست شهرک‌سازی اسرائیل «نگران و بهت‌زده» است.



در همین حال، سازمان ملل روز سه‌شنبه در گزارشی از اسرائیل خواست به اخراج ساکنان فلسطینی منطقه بادیه‌نشین ابو نویر و شهرک‌سازی در محل زندگی آن‌ها در منطقه قدس پایان دهد.



روبرت بایبر، هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی و فیلیپ سانچز، مدیر عملیات «آنروا» در کرانه باختری، از اسرائیل خواستند فورا اقدامات غیر انسانی علیه بادیه‌نشینان این منطقه را متوقف کند.



این در حالی است که اسرائیل با هدف توسعه شهرک معالی آدومیم در شرق قدس، بادیه‌نشینان را از محل سکونت خود اخراج و آنان را به مناطقی دیگر که با موقعیت جغرافیایی، معاش و کسب و کار آن‌ها سازوگار نیست می‌فرستد.



در بخش دیگری از این گزارش آمده است این اقدام اسرائیل «ناقض حقوق بین الملل بوده و مانعی جدی برای اجرای راه حل تشکیل دو دولت و جداساختن کامل قدس از کرانه باختری می‌شود.»



روبرت بایبر با اشاره به این که انتقال بادیه‌نشینان در دهه نود میلادی به مناطق دیگر کسب درآمد و بافت اجتماعی آنان را به شدت آسیب‌پذیر کرد، گفت: «ممانعت اسرائیل از ارائه کمک‌های انسانی به بادیه‌نشینان و اعمال فشار بر آنان برای ترک محل سکونتشان امری قابل قبول نیست.»



به گفته او جامعه جهانی باید «از این اقدامات اسرائیل جلوگیری کند.»



آمریکا، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و اکثر کشورهای جهان شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی را غیرقانونی می‌دانند و با آن مخالف هستند.



در حال حاضر بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از 120 شهرک ‌یهودی‌نشین که اسرائیل بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است زندگی می‌کنند.

۱۳۹۴/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...