نسخه چاپی

تعیین تیم 17 نفره معارضان سوریه برای «ژنو»

تیم معارضان خارج‌نشین سوریه برای حضور در مذاكرات صلح سوریه در «ژنو»، 17 نفره است و رئیس و معاون آن تعیین شده و ظاهرا گروه تروریستی جیش‌السلام نیز در آن عضویت دارد.

به گزارش نما، شبکه خبری العربیه امروز گزارش داد که معارضان سوریه تیم خود برای حضور در مذاکرات صلح ژنو را تشکیل داده‌اند و این تیم 17 نفره است.

«اسعد عوض الزعبی» رئیس هیئت مذاکره‌کننده معارضان و جرج صبرا معاون او خواهد بود و محمد مصطفی علوش نیز از مذاکره‌کنندگان ارشد معارضان است.

همچنین خبرگزاری رویترز امروز چهارشنبه گزارش داد که «جیش الاسلام» نیز در مذاکرات صلح سوریه که قرار است بزودی در ژنو سوییس برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

ریاض حجاب رئیس کمیته هماهنگ کننده معارضان سوری نیز با اعلام اینکه جیش الاسلام در زمره مذاکره کنندگان خواهد بود، گفت که اگر طرف ثالثی به مذاکرات اضافه شود، معارضان در مذاکرات شرکت نخواهند کرد.

پیش از این و در تاریخ 10 دی‌ماه، اولیگ سیرومولوتوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که گروه‌های شبه نظامی احرار الشام و جیش الاسلام به هیچ وجه جایی در راه حل سیاسی سوریه ندارند.

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرده بود که این گروه‌ها را گرو‌هایی تبهکار و مجرم میداند که فعالیتشان باید محدود شود.

جیش الاسلام همان گروهی است که چهارم دی‌ماه «زهران علوش» سرکرده معروف خود را در حمله هوایی ارتش سوریه در جنوب دمشق از دست داد.

همچنین «ریاض حجاب» که قبل از فرار به خارج از سوریه به مدت دو ماه نخست‌وزیر سوریه بود، مدعی شد که روسیه در مسیر مذاکرات سنگ‌اندازی می‌کند.

مذاکرات ژنو طبق اعلام قبلی قرار است 25 ژانویه برگزار شود اما احتمال آن نیز هست که به تعویق بیفتد. ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه امروز اعلام کرد که دمشق آماده شرکت در مذاکرات است و هرگونه تعویق احتمالی بر عهده طرف مقابل خواهد بود.

۱۳۹۴/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...