نسخه چاپی

ارائه وام نوسازی برای تاكسی های فرسوده

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران گفت: با هماهنگی بانك شهر، وام نوسازی برای تاكسی های فرسوده ارائه می شود.

به گزارش نما به نقل از برنا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت : این وام برابر نرخ وام دولت که به مالکان خودروهای شخصی پرداخت شد، پرداخت می شود.

وی با تاکید بر ورود سازمان بازرسی در رسیدگی به عملکرد دستگاه ها برای مقابله با آلودگی هوا افزود: وزارت نفت ، وزارت صنعت، معدن و تجارت ، سازمان محیط زیست ، وزارت بهداشت و شهرداری تهران هر یک بخشی از برنامه های کاهش آلودگی هوا را بر عهده دارند.

سید جعفر تشکری هاشمی گفت : مهمترین کاری که در شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا صورت گرفته توسعه مترو است چرا که مترو در زیرزمین و بدون تولید هیچ آلاینده ای کمترین آسیب را برای محیط زیست داشته و آلایندگی آن معادل صفر است.

وی با اشاره به اینکه امسال، هزار و 645 میلیارد تومان هزینه کرد شهرداری تهران در توسعه مترو بوده است، افزود: این رقم به غیر از املاکی است که تملک شده اند و انتظار داریم سایر دستگاهها نیز برای کاهش آلودگی هوا انجام وظیفه کنند.

تشکری هاشمی توسعه دوچرخه سواری، استفاده از اتوبوس برقی، ورود اتوبوس های هیبریدی، بازسازی اتوبوس های فرسوده ، توسعه پیاده راه ها و ورود موتورسیکلت های برقی را مهمترین اقدامات شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا دانست و گفت:‌ ورود موتورسیکلت های برقی در شهرداری تهران آغاز شده و بودجه خوبی در این خصوص نیز اختصاص یافته تا شهرداری تهران در قالب رایانه به خریداران پرداخت کند.

معاون شهردار با بیان اینکه شهرداری تهران متعهد است زیرساخت های موتورسیکلت برقی را در شهر فراهم کند ، افزود: با ورود اولین دستگاه های موتورسیکلت برقی به چرخه حمل و نقل در مراکز عمده مانند بازار تهران و شرق تهران امکان برق برای شارژ این موتورسیکلت ها فراهم می شود.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه در لایحه ای که به شورای شهر ارایه شده تعرفه عوارض موتورسیکلت های برقی صفر در نظر گرفته شده گفت: همچنین مقرر شده پارکینگ های اختصاصی برای آنها احداث شود در عین حال که در شورای عالی ترافیک تهران مطرح کرده ایم در بخش های مرکزی شهر، تردد موتورسیکلت های کاربراتوری ممنوع شود.


وی تاکید کرد: جلساتی با سازمان مدیریت وب رنامه ریزی کشور صورت گرفته تا با حمایت آنها در دوره 95 فاینانس خطوط 7،6،3 و خط فرودگاه امام (ره) به سرانجام برسد.

۱۳۹۴/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...