نسخه چاپی

آمادگی انگلیس برای مقابله با تهاجم روسیه

طی یك نشست نظامی در پاریس، فالن گفت هزار نیروی نظامی انگلیسی به لهستان اعزام خواهند شد. این اقدام انگلیس در واقع برای نشان دادن همكاری این كشور در مقابله با هرگونه تهاجم احتمالی از سوی روسیه است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «مایکل فالن» وزیر دفاع انلگستان با اعلام تعهد این کشور به ناتو با همتای لهستانی خود گفت‌وگو کرد.
به نوشته دیلی‌میل، طی یک نشست نظامی در پاریس، فالن گفت هزار نیروی نظامی انگلیسی به لهستان اعزام خواهند شد. این اقدام انگلیس در واقع برای نشان دادن همکاری این کشور در مقابله با هرگونه تهاجم احتمالی از سوی روسیه است.
این درحالیست که روز گذشته(سه‌شنبه) وزیر دفاع انگلستان گفته بود ارتش این کشور روابط نظامی خود را در حد محدود با روسیه حفظ خواهد کرد. وی دلیل این مساله را دغدغه انگلیس برای امنیت هوایی و آبی خود اعلام کرده بود.
به نوشته دیلی میل، اقدام انگلیس برای اعزام نیرو به لهستان می‌تواند تلاشی از سوی این کشور برای قانع کردن دولت لهستان و موافقت با خواسته «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان و کاهش مزایای مهاجران در مذاکرات با اتحادیه اروپا، باشد.
تا کنون لهستان یکی از کشورهای پیش‌تاز در مخالفت با طرح کامرون برای اصلاح قواعد رابطه انگلیس و اتحادیه اروپا بوده است. رئیس جمهور لهستان جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا را بحران بزرگ و اضمحلالی برای اروپا دانست.
انگلیس از دو سال قبل اعلام کرده بود سال 2017 میلادی همه‌پرسی جدایی از اتحادیه اروپا برگزار خواهد کرد. بعد از انتخابات سراسری ماه می سال 2015 میلادی مقرر شد دولت انگلستان با ارائه طرحی خواستار اصلاح قواعد رابطه‌اش با اتحادیه اروپا شود تا همه‌پرسی جدایی برگزار نگردد اما بخش‌هایی از این طرح مورد موافقت کشورهای اروپایی عضو اتحادیه قرار نگرفته است.

۱۳۹۴/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...