نسخه چاپی

دوازدهمین المپیاد زبان فارسی در "روسیه" برگزار شد

دوازدهمین المپیاد زبان فارسی با حضور دانشجویان روس زبان فارسی از دانشگاه های سراسر روسیه و بلاروس در دانشكده آسیا و آفریقای دانشگاه دولتی مسكو روز جمعه برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از میزان ، بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در روسیه اعلام کرد: در المپیاد زبان فارسی مسکو، دانشجویان روس زبان فارسی از دانشگاه های آستاراخان - قاران - اوفا- سن پترزبورگ - مسکو- مینسک و چندین دانشگاه دیگر شرکت داشتند.

المپیاد زبان فارسی در چهار بخش ادبیات - زبان فارسی - ترجمه - مکالمه برگزار و به نفرات اول المپیاد در بخش های مختلف جوایزی اهدا شد.
دوازدهمین المپیاد زبان فارسی در

دوازدهمین المپیاد زبان فارسی در

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در مراسم اهدا جوایز دانشجویان برتر إظهار داشت: برگزاری المپیاد زبان فارسی در مسکو تبدیل به یک سنت حسنه شده است.

سفیر کشورمان با اشاره به اینکه گسترش زبان فارسی در روسیه بخش قابل توجهی از روابط ایران و روسیه می باشد ، افزود: گسترش زبان فارسی یک ارزش جهانی است دکتر سنایی با اشاره به حضور ایران شناسان و أسانید زبان فارسی در این مراسم از تلاش آنها در توسعه فرهنگ ایران شناسی و زبان فارسی در روسیه تشکر کرد.

دراین مراسم "ایگور عبدالقاضی اف" رییس انستیتو آسیا و آفریقای دانشگاه دولتی مسکو و جمع کثیری از اساتید و ایرانشناسان روس حضور داشتند.

۱۳۹۴/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...