نسخه چاپی

ایتام سادات حمایت می‌شوند

مهندس سید پرویز فتاح، رئیس كمیته امداد و سید رضا نیری، سرپرست سابق كمیته امداد، به منظور ارائه خدمات به ایتام سادات تحت حمایت كمیته امداد و رفع نیازهای محرومان سادات با حمایت موسسه خیریه عترت فاطمی دیدار كردند.

به گزارش نما به نقل از برنا، سید پرویز فتاح در این دیدار با بیان اینکه افتخار ما این است که به عنوان امدادگر در یک نهاد انقلابی و مقدس مشغول خدمت رسانی به ولی نعمتان جامعه هستیم، گفت: به طور قطع فعالیت‌های شما هم راستا با خدمات کمیته امداد است که فرصت انجام این خدمات برای هر کس پیش نمی‌آید و لازم است قدر فرصت و کار خود را بدانیم و شکرگزار باشیم.

وی با تاکید برتقویت و گسترش در خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان افزود: اگر موسسه‌ای خدماتش را به‌طور صحیح و شفاف به مردم ارائه دهد موجب جلب اعتماد عمومی می‌شود. موسسه عترت فاطمی نمونه‌ای از این امر است.

سید رضا نیری، رئیس موسسه خیریه عترت فاطمی و دبیرکل مجمع خیران سلامت گفت: حدود 12 سال پیش نیاز رسیدگی و حمایت از سادات نیازمند در میان جمعی از خیران مطرح و این خیریه در سال 79 تشکیل وثبت شد و فعالیت خود را در سر فصل‌های مختلف حمایتی همچون معیشتی، فرهنگی، تحصیلی، مسکن، جهیزیه و درمان در سراسر کشور گسترش داد.

سرپرست سابق کمیته امداد افزود: پوشش خدمات این موسسه به‌روی اقشار ضعیف شهرهای کوچک و روستاهای محروم در کشور تمرکز دارد و با اعطای تسهیلات قرض الحسنه وتوزیع سبد کالا در خدمت سادات نیازمند است.

نیری با اشاره به اینکه 52 سال به عنوان امدادگر به محرومان و نیازمندان خدمت کرده است گفت: هم اکنون در سنگری دیگر و در مجمع خیران سلامت مشغول به فعالیت هستیم که به‌طور قطع فعالیت‌های این مجمع همسو با مجموعه کمیته امداد است.

گفتنی است تفاهم نامه همکاری کمیته امداد با موسسه خیریه عترت فاطمی در جهت ارائه خدمات حمایتی، فرهنگی، تسهیلات وام، جهیزیه ،مسکن، اشتغال و هرگونه خدمات دیگر با توافق طرفین به ایتام سادات نیازمند از طریق هم‌افزایی و تعامل دو سویه میان امداد و موسسه و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود است.

موسسه خیریه عترت فاطمی در این تفاهم نامه پذیرش هزار و 500 یتیم سادات تحت حمایت به مدت یک سال و همچنین افزایش سالانه هزار یتیم سادات تحت حمایت امداد را متعهد شده است.

بر اساس این تفاهم نامه همکاری، موسسه خیریه عترت فاطمی نسبت به تامین 50 درصد هزینه جهیزیه نوعروسان تحت پوشش خود از ایتام سادات که تحت حمایت کمیته امداد هستند، اقدام خواهد کرد و مشارکت در 50 درصد هزینه ساخت یا تعمیر مسکن ایتام تحت حمایت، ارائه خدمات فرهنگی و تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان نخبه سادات تحت حمایت، مشارکت 50 درصدی در زمینه تامین منابع مالی برای فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه ای، اشتغال و کاریابی از دیگر تعهدات این موسسه است.

گفتنی است، مدت اعتبار این تفاهم‌نامه پنج سال خواهد بود.

۱۳۹۴/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...