نسخه چاپی

یورش نیروهای امنیتی پاكستان به محل اقامت عضو ارشد حزب حاكم

به گزارش نما - تسنیم نوشت: نیروهای امنیتی پاکستان با یورش به محل اقامت عضو ارشد حزب «مسلم لیگ» شاخه «نواز شریف» و وزیر صنایع و تولید این کشور در شهر کراچی فرزند و دو محافظ وی را بازداشت کردند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «دی نیوز ترایب»، نیروهای امنیتی پاکستان در یورش به محل اقامت «غلام مرتضی جتویی» وزیر فدرال در امور صنایع و تولید این کشور، فرزند و دو محافظ وی را بازداشت کردند.

نیروهای امنیتی پاکستان زمانی به محل اقامت وزیر فدرال این کشور یورش کردند که جتویی در منزلش حضور نداشت.

بااین حال، نیروهای امنیتی پاکستان فرزند و دو محافظ عضو ارشد حزب «مسلم لیگ» شاخه «نواز شریف» را بازداشت کردند و به جای ناشناس انتقال دادند.

این در حالی است که توجیهاتی در مورد یورش نهادهای امنیتی پاکستان به محل اقامت وزیر فدرال تاکنون مطرح نشده است.

نیروهای کماندوی پاکستان در ماه سپتامبر سال 2013 میلادی عملیات نظامی اطلاعاتی علیه مجرمان در شهر کراچی را آغاز کرد و تاکنون هزاران نفر را دستگیر و ده‌ها نفر را نیز در این عملیات‌ها به قتل رسانده‌اند.

نیروهای کماندوی پاکستان علاوه بر کشف سلاح‌های فراوان، ده‌ها کارمند حزب متحده قومی را به‌جرم جنایات مختلف از جمله ترور شخصیت‌های مهم بازداشت کردند

برخی اعضای ارشد حزب «مردم پاکستان» نیز به اتهام کمک مالی به تروریست‌ها و فساد مالی بازداشت شدند.

«سپهبد بلال اکبر» مدیرکل نیروهای کماندوی پاکستان چندی پیش با صدور گزارشی در مورد ناامنی‌های شهر کراچی گفت: برخی گروه‌های جنایتکار سالانه بیش از 230 میلیارد روپیه (دو میلیارد و سیصد میلیون دلار) در موارد مختلف در کراچی اخاذی می‌کنند که بین گروه جنایتکار «لیاری» و برخی افراد سرشناس احزاب سیاسی، شهرداری، مدیریت شهری، شرکت‌های ساختمانی، عوامل فروش املاک و مقامات پلیس تقسیم می‌شود.

این گروه‌های جنایتکار با عناوین زکات و فطره نیز مبلغ زیادی را به‌اجبار دریافت می‌کنند و پول‌های دریافت شده از روش‌های مختلف مانند فروش پوست قربانی‌های عید قربان نیز توسط احزاب سیاسی و سازمان‌های مذهبی با راه‌اندازی گروه‌های مسلح، برای فعالیت‌های تروریستی استفاده می‌شوند.

۱۳۹۴/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...