نسخه چاپی

پرداخت یارانه نقدی بخش برق نیز حذف می‌شود

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: پرداخت یارانه بخش برق از سال آینده همانند آب، به سازمان هدفمندی یارانه‌ها حذف می شود.

به گزارش نما به نقل از «خبرگزاری دانشجو»؛ علیرضا دائمی با اشاره به اینکه این موضوع در بودجه 95 پیش بینی نشده است، افزود: اما دولت تصمیم دارد صنعت برق را تقویت کند.


وی گفت: وزارت نیرو سالانه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها 2 هزار و 300 میلیارد تومان در بخش برق پرداخت می کند و 360 میلیارد تومان در بخش آب تا پایان سال 93 پرداخت می‌کرد.


در حالی که یارانه غیرنقدی پرداختی در آب شرب حدود 2 هزار و 700 میلیارد تومان و در بخش برق 24 هزار میلیارد تومان و در تامین آب کشاورزی نیز بیش از 6 هزار میلیارد تومان پرداخت می کند.


دائمی به اختلاف قیمت تعرفه تکلیفی و قیمت تمام شده اشاره کرد و گفت: اختلاف این دو بسیار زیاد است و افزودن یارانه‌های نقدی به آن منطقی نیست.


وی ادامه داد:‌ بر این اساس این موضوع با رئیس جمهور در شورای اقتصاد مطرح شد و در بازدید معاون اول رئیس جمهور نیز گزارشی در این زمینه ارائه دادیم تا سازمان برنامه و بودجه رقم یارانه نقدی بخش برق را همانند آب کسر نکند که این کمک بزرگی به وزارت نیرو خواهد بود.


پیشتر نیز وزیر نیرو اعلام کرد: پرداخت یارانه در بخش برق به سازمان هدفمندی یارانه‌ها از ابتدای سال آینده حذف می‌شود.


از زمان اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تاکنون وزارت نیرو به ازای فروش هرکیلو وات ساعت 102 ریال در بخش برق به سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای پرداخت یارانه نقدی واریز می‌کرد.


*در سال 95 طرح جدیدی آغاز نمی کنیم


معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: سیاست وزارت نیرو این است تا زمانی که طرحهای نیمه تمام داریم طرح جدیدی شروع نکنیم.


وی افزود: در توزیع بودجه سیاستهای مهمی مدنظر است که مهمترین طرح آن در بخش آب و آبرسانی بوده است که بتوانیم با سرعت بیشتر طرحهای نیمه تمام را تمام کنیم که خوشبختانه این سیاست تاکنون رعایت شده است.


وی افزود: دولت حدود 5 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای طرحهای آب و برق اختصاص داد که این رقم به اعتبارات پیش بینی شده اضافه می‌شود.


دائمی با اشاره به اینکه بودجه سال 95 در شرایطی که پیش بینی می‌شد اعتبارات آن کاهش یابد معادل سال 94 پیش بینی شده است و کاهشی پیدا نکرد، افزود: طرحهای تملک دارایی حدود 7 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که در سال گذشته نیز همین رقم بود.

وی در زمینه فاینانس نیز گفت: رقم خوبی پیش بینی شده که حدود 50 میلیارد دلار است که گرچه این رقم دست نیافتنی است اما باید در شرایط فعلی از این منابع استفاده کنیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو معمولا از اوراق مشارکت و صکوک اجاره پیش‌بینی شده خوب استفاده می‌کند و امسال نیز تاکنون 3 هزار میلیارد تومان از این محل استفاده شده است.

وی افزود: بخشی از درآمد حاصل از فروش آب و برق که برای طرحهای تملک اختصاص می دهیم در سال 95 از ابزار فاینانس و اوراق مشارکت برای پرداخت بدهی استفاده خواهیم کرد که از صندوق توسعه ملی تامین می شود.

وی میزان اعتبارات طرح تملک دارایی وزارت نیرو را بیش از بالای 20 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

۱۳۹۴/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...