نسخه چاپی

ابراز نگرانی واشنگتن از كشته شدن غیرنظامیان در یمن

تنها ساعاتی پس از آنكه وزیر خارجه آمریكا گفت واشنگتن به طور كامل از عملیات عربستان در یمن حمایت می‌كند، كاخ سفید با صدور بیانیه‌ای از كشته شدن غیرنظامیان در یمن ابراز نگرانی كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، کاخ سفید روز شنبه از گزارش‌های منتشر شده در مورد افزایش شمار تلفات غیرنظامیان در یمن ابراز نگرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، در بیانیه دولت آمریکا از طرفین خواسته شده است که مذاکرات صلح را از سر بگیرند.

«ند پرایس» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، گفت: «ایالات متحده تمام گزارش‌های معتبر در مورد مرگ غیرنظامیان را جدی می‌گیرد. ما بار دیگر از همه طرف‌های درگیر در یمن می‌خواهیم که حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از آسیب دیدن غیرنظامیان انجام دهند.»

در این بیانیه به حمله‌ای که به مرگ یکی از کارکنان مرکز پزشکان بدون مرز منجر شد و همچنین کشته شدن یک خبرنگار آزاد در یمن، اشاره شده است.

این موضع تنها ساعاتی پس از آن اتخاذ می‌شود که جان کری وزیر خارجه آمریکا که به ریاض سفر کرده است، گفت «تردیدی نیست که ایالات متحده در یمن در کنار متحد خود، عربستان سعودی، می‌ایستد.»

فروردین ماه امسال عربستان سعودی به همراه چند کشور عربی دیگر حملاتی را علیه یمن آغاز کردند که تاکنون به مرگ بیش از 7000 نفر از جمله چند هزار غیرنظامی منجر شده است. این حملات همچنان ادامه دارد و واشنگتن به اذعان خود با ارائه کمک‌های لجستیکی و اطلاعاتی از آن حمایت می‌کند.

۱۳۹۴/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...