نسخه چاپی

تصمیم جامعه مدرسین برای تذكر رسمی به رییس جمهور

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأكید بر این‌كه آقای رییس جمهور می‌دانند كه احراز صلاحیت وظیفه شورای نگهبان است، تصریح كرد: علی القاعده این حرف رییس جمهور را می‌توان حمل بر صحت كرد و گفت برای ساكت كردن برخی افراد این حرف را زده‌اند و الا احساس ما این است كه توطئه‌ای در پشت پرده است.

به گزارش نما، آیت‌الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با رسا، با اشاره به اظهارات رییس جمهور مبنی بر این‌که احراز صلاحیت‌ها از آن مردم است، گفت: آنچه که مسلم است این است که مسأله انتخابات اجرای آن به دست دولت و نظارت آن به عهده شورای نگهبان است و نظارت به این معنا است که شورای نگهبان اگر احساس کرد که تخلفی شده است می‌تواند اعمال نظر کند ولی اگر اختیاری نداشته باشد این نظارت بدون فایده است.

وی در ادامه با بیان این‌که نظارت همراه اختیار را به نظارت استصوابی تعبیر می‌کنند، ابراز داشت: معنای ناظر این است که اگر ناظر اشتباهی را متوجه می‌شود باید جلوی آن را بگیرد و باید قدرت این اختیار را هم داشته باشد تا بتواند عمل کند.

آیت‌الله فقیهی ابراز داشت: از این رو شورای نگهبان مرجع اصلی نظارت بر مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان است و وقتی این ثابت شد دیگر کسی نمی‌تواند در این زمینه دخالت کند و در مورد وظایف این شورا تصمیمی بگیرد یا اظهار نظری کند.

وی با انتقاد از هجمه گسترده اصلاح طلبان به شورای نگهبان، اضافه کرد: طبق برخی آماری که به ما داده اند، بخش قابل توجهی از اصلاح طلبان تایید صلاحیت شده اند و تعداد زیادی نیز از اصولگرایان تایید نشده اند؛ این دوستان باید بدانند مگر همه اصلاح طلبان باید تایید صلاحیت شوند؛ مگر همه اصولگرایان تایید شده اند؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که آقای رییس جمهور می‌دانند که احراز صلاحیت وظیفه شورای نگهبان است، تصریح کرد: علی القاعده این حرف رییس جمهور را می‌توان حمل بر صحت کرد و گفت برای ساکت کردن برخی افراد این حرف را زده‌اند و الا احساس ما این است که توطئه‌ای در پشت پرده است.

وی با بیان این‌که باید همه ما مواظب این توطئه باشیم، اظهار داشت: ممکن است این توطئه زمینه یک فساد بزرگ در جامعه شود چرا که وقتی شخصیت بزرگ و یا مسؤول کلانی اظهار نظری کند و بعد عده‌ای دنبال آن را بگیرند و سبب ایجاد تنش در جامعه شوند مسؤولیت این تنش و فساد بر عهده همان مسؤولی است که این حرف را زده است.

آیت‌الله فقیهی با تأکید بر این‌که رییس جمهور مسؤول سخنانی است که گفته است و به همین راحتی هم نمی‌شود از کنار آن عبور کرد، افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز تصمیم دارد تذکری رسمی را در این باره به رییس جمهور بدهد و رییس جمهور هم باید به نحوی اظهارات خود را جبران کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به این سؤال که به نظر می رسد این اظهارات رییس جمهور شباهت‌هایی با خواسته‌های فتنه‌گران دارد، خاطرنشان کرد: فعلا باید اظهارات ایشان را حمل بر صحت کرد، اما به هر حال باید صحبت کرد و تذکر داد؛ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در راستای حمایت از شورای نگهبان بیانیه‌ای را منتشر کرده است؛ در شرایط فعلی همه باید از شورای نگهبان حمایت کنیم.

۱۳۹۴/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...