نسخه چاپی

نگرانی رئیس قوه قضائیه از ورود كالاهای لوكس

رئیس قوه قضائیه، ثبات نداشتن سیاست اقتصادی را یكی از مضرترین مسائل اقتصادی كشور بیان كرد.

به گزارش نما به نقل از راه دانا؛ آیت‌الله صادق آملی لاریجانی ظهر چهارشنبه درهمایش اقتصاد مقاومتی و حمایت قضایی که در پردیس قوه قضاییه مازندران برگزار شد اظهار داشت: مشکلات عمومی که تولیدکنندگان با آن دست‌به‌گریبان هستند، باید رفع شود.

وی بابیان این‌که ما در عرصه کارزار بزرگی ازجمله حیطه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در حال جنگ هستیم، افزود: مشکلات اقتصادی، مشکلات بسیار بزرگی است و متصدیان اقتصادی کشور در حال مجاهدت هستند.

رئیس قوه قضائیه افزود: مشکلات ما در اقتصاد در مقوله نفس جریان تولید، اعتبارات بانکی است و تولیدکنندگان ما توانایی تولید سرمایه‌ای با سودهای بانکی بزرگ را ندارند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: صادرات واردات یکی از مشکلات وضعیت فعلی است و عدم ثبات سیاست اقتصادی یکی از مضرترین مسائل اقتصادی کشور است زیرا بخشی از قوانین ما قدیمی است و مربوط به فضای امروزی نیست لذا قوانین نیاز به اصلاحات جدید دارد.

وی گفت: امنیت قضایی و بروکراسی دستگاه اجرایی یکی از ارکانی است که ما را در دید جهانی بالا می‌برد ازاین‌رو، دسترسی آسان به امکانات، سرمایه‌گذاری و کم شدن بروکراسی اداری لازم است و نباید بروکراسی غیرمعمول برای فعالیت اقتصادی ایجاد شود.

آیت‌الله لاریجانی خاطرنشان کرد: ما در پیشبرد سیستم سی اس اس بسیار پیشرفت کرده‌ایم زیرا امنیت سرمایه‌گذاری یکی از مؤلفه‌های مهم است و دستگاه قضایی با یک نگاه کوتاه بینانه برخورد نمی‌کند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در کشور مقوله‌های مختلفی مثل جریان سرمایه نقدینگی سرمایه، واردات و صادرات و درگیری‌های سیاسی داریم که به هم تنیده‌اند و نیازمند مدیریت کلان و خردمندانه است.

وی در بخشی از سنانش به یارانه تولید اشاره و اضافه کرد: برای یارانه‌ها باید تدابیر اندیشید زیرا یک‌شبه نمی‌توان یارانه پرداخت کرد بلکه مشکلات تولیدکنندگان باید منعکس شود.

آیت‌الله لاریجانی آملی بابیان این‌که تحریم‌ها محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است افزود: بخشی از این محدودیت‌ها ناشی از سوء مدیریت است و باید صنعت و تولید داخلی را رشد دهیم.

وی افزود: همچنین حمایت از تولید داخلی هم در کشاورزی و هم در صنعت را یاد بگیریم وتولید داخلی را در مرحله اول برای تولید اشتغال حمایت و از این فرصت‌ها برای اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم تا بتوانیم با تولید و اشتغال کشور را از وضعیت بحرانی دربیاورم.

لاریجانی تأکید کرد: باید با تعاملات دقیق اقتصادی به این‌سو برویم که ظرفیت‌های داخلی تقویت شوند و باید یک تعامل بین تولید و دستگاه‌های اجرایی برگزار شود و تولیدکنندگان با بالا بردن تولید، مصرف‌کنندگان را راضی نگه دارد.

وی بابیان این‌که کارهای فرهنگی در مقوله تولید داخلی باید بیشتر شود، افزود: همه به ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی کمک کنیم و در خانواده‌ها استفاده از کالای داخلی ترویج شود.

رئیس دستگاه قضا، یکی از مشکلات در پسا برجام را ورود کالاهای لوکس و آرایشی اعلام کرد و گفت: این اقلام رقم بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است و واردات آن بازار داخلی را از بین می‌برد.

لاریجانی با اشاره به اهمیت امینت غذایی گفت: نکته اول در آن بحث حمایت از سرمایه‌گذار است و باید کمیسیون‌های حمایت جدی گرفته تا معضلات این صنف حل شود.

وی با اظهار اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی کارشان را به‌خوبی اجرا نمی‌کنند، گفت: همچنین برخی از قانون‌هایی که وضع می‌شود دست‌وپا گیر است و نیاز به اصلاح دارد.

۱۳۹۴/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...