نسخه چاپی

جمع آوری 20 هزار معتاد در آذربایجان شرقی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: 20 هزار معتاد در طول 10 ماهه نخست امسال از سطح شهرها و مناطق مختلف این استان جمع آوری شده اند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا محمدعلی نصرتی شامگاه چهارشنبه در دیدار با دبیران سازمان های مردم نهاد استان، اظهار کرد: 51 هزار نفر در استان در خصوص ترک اعتیاد و مواد مخدر تسهیلات دریافت می کنند و بر اساس پژوهش های انجام شده بیشترین علت تاثیرپذیری و اعتیاد به مواد مخدر در آذربایجان شرقی دوستان ناباب می باشد.

وی خاطر نشان کرد: جوانان نیازمند نشاط و شادابی هستند که در گذشته اقدامات سلبی موجب آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه برنامه ها در خصوص اقدامات فرهنگی برای کاهش اعتیاد عقب مانده و بر این اساس باید از تمام ظرفیت های جامعه برای مقابله با اعتیاد کمک بگیریم.

نصرتی با بیان اینکه اعتیاد از مصداق های جنگ نرم است، گفت: 65 درصد زندانیان استان مرتبط با مواد مخدر هستند که در واقع هزینه سنگینی را به جامعه تحمیل می کند.

وی همچنین مهمترین منشا خشونت در خانواده را اعتیاد دانست که میزان طلاق و بیماری های واگیر را در جامعه افزایش داده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: 600 سازمان مردم نهاد (سمن) و دارای مجوز در استان ثبت شده که این تعداد به یکهزار سمن افزایش خواهد یافت.

حسن استوار آذر اظهار کرد: سیاست دولت بر توسعه و توانمندسازی کیفی سمن هاست که شاهد تحقق آن خواهیم بود.

وی بیان کرد: سمن های استان 173 مجوز را از استانداری و فرمانداری ها، 168 مجوز از بهزیستی، 118 سازمان مردم نهاد از فرهنگ و ارشاد اسلامی، 85 سمن از اداره کل تبلیغات اسلامی و 32 سمن از اداره کل ورزش و جوانان مجوز دریافت کرده اند.

۱۳۹۴/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...