نسخه چاپی

حمله پلنگ به یك چوپان در ایرانشهر

یك چوپان وقتی دید در حمله پلنگ، گوسفندانش یكی پس از دیگری تلف می‌شوند نمی‌دانست كه خیلی زود نوبت خودش نیز خواهد رسید.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، رئیس اداره محیط‌ زیست ایرانشهر گفت: حمله پلنگ به گله، چوپان ۶۳ ساله را زخمی کرد و ۱۶ رأس گوسفند در این شهر تلف شد.

محمد انور‌ هاشمزهی اظهار داشت: روز سه‌شنبه «قلی بلوچی» مورد حمله یک پلنگ قرار گرفت به طوری که این چوپان ۶۳ ساله از ناحیه صورت، دست و پا زخمی و برای مداوا به بیمارستان خاتم الانبیای ایرانشهر منتقل شد.

وی ادامه داد: همچنین در حمله پلنگ ایرانی به گله این چوپان، ۱۶ گوسفند نیز تلف شدند.رئیس اداره محیط‌زیست ایرانشهر اظهار داشت: همه خسارت دام‌های تلف شده و هزینه درمان این چوپان از سوی اداره حفاظت محیط‌زیست به وی پرداخت می‌شود.

هاشمزهی بیان کرد: پلنگ به دلیل اینکه حیوان مغروری است در شرایط تحت فشار بسختی محل را ترک می کند بنابر این انتظار می رود اگر مردم منطقه با این حیوان مواجه شدند هرگز سعی نکنند به او حمله کنند یا با پرتاب سنگ و چوب او را تحریک کنند بلکه او باید آزاد باشد تا خودش از محل دور شود.

چوپان زخمی شده ایرانشهری نیز گفت: به قصد جلوگیری از تلف شدن بیشتر گوسفندان به طرف پلنگ رفتم که در یک لحظه کوتاه مرا زخمی کرد. این چوپان ۶۳ ساله ایرانشهری افزود: اگر مردم منطقه به کمکم نمی‌آمدند معلوم نبود سرنوشتم چه می‌شد.

۱۳۹۴/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...