نسخه چاپی

افزایش مرگ و میر مهاجران در مدیترانه طی ماه ژانویه

سازمان بین‌المللی مهاجرت در تازه ترین گزارش خود اعلام كرد: تعداد مرگ و میر مهاجران خارجی در دریای مدیترانه طی ماه ژانویه ۲۰۱۶ میلادی بیشتر از هشت ماه نخست سال گذشته بوده است.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از رویترز، سازمان بین المللی مهاجرت در گزارش روز جمعه خود اعلام کرد: افزایش بی رحمی و رفتارهای ظالمانه قاچاقچیان انسان عامل اصلی رشد فزاینده آمار مرگ و میر در دریای مدیترانه در ماه ژانویه به شمار می رود.

سازمان بین المللی مهاجرت افزود: تا 28 ژانویه بیش از 218 نفر در دریای اژه جان خود را از دست داده اند. تعداد مرگ و میر مهاجران خارجی تا اواسط سپتامبر 2015 میلادی به این رقم نرسیده بود. 26 نفر دیگر نیز در بخش مرکزی مدیترانه در حالی که برای رسیدن به ایتالیا تلاش می کردند، جان باخته اند.

این سازمان تاکید کرد: قاچاقچیان انسان از ابتدای امسال تاکنون قایق های کوچکتری را استفاده کرده اند و بیشتر از حد ظرفیت آنها اقدام به سوار کردن مهاجران نموده اند.

البته افزایش مرگ و میر مهاجران در ماه ژانویه به این علت نبوده است که تعداد مهاجران خارجی که قصد ورود به ایتالیا و یونان را داشته اند در این مدت افزایش یافته است. آمارهای سازمان بین المللی مهاجرت نشان می دهد که تعداد مهاجرانی که در ماه ژانویه قصد ورود به ایتالیا و یونان را داشته اند به پایین ترین سطح از ژوئن 2015 میلادی رسیده است.

در 28 روز نخست ژانویه 2016 در مجموع 55528 مهاجر سعی کرده اند تا وارد ایتالیا و یونان شوند. در سال 2015 میلادی نیز در مجموع بیش از یک میلیون نفر از طریق دریای مدیترانه وارد مرزهای اروپا شده اند که این رقم نسبت به سال 2014 میلادی 5 برابر شده است.

آمارهای سازمان بین المللی مهاجرت نشان می دهد که سال گذشته 805 نفر در بخش شرقی مدیترانه و 2892 نفر نیز در بخش مرکزی این دریا جان خود را از دست داده اند.

۱۳۹۴/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...