نسخه چاپی

یك بام و دوهوای فرانسه برای همكاری با ایران

اظهارات وزیر خارجه فرانسه در جریان سفر روحانی به پاریس را می توان در راستای دشمنی های فرانسه بر علیه انقلاب اسلامی تلقی كرد.

به گزارش نما به نقل از ایلام بیدار،"حسن روحانی"، رئیس جمهور در ادامه سفرهای اروپایی خود در روزهای گذشته سفر سه روزه ای به کشور فرانسته داشت؛ سفری که علیرغم اختلافات دیپلماتیک بین دو کشور تحت شعاع فراوانی قرار گرفت.

سفری که در همان لحظه اول با استقبال "لوران فابیوس"، وزیر خارجه فرانسه همراه شد و همین امر باعث شد تا سایت ها و شبکه های خبری در دنیا به این نکته توجه کنند؛ گزارشگر شبکه دولتی انگلیس بی بی سی، گفت مراسم استقبال رسمی آقای روحانی امروز صبح از سوی وزیر خارجه فرانسه لوران فابیوس انجام شد.

خبرنگار این شبکه از پاریس درباره سفر تاریخی اولین رئیس جمهوری ایران به اروپا بعد از 16 سال، گفت: نکته جالب اینجاست مراسم استقبال رسمی آقای روحانی امروز صبح از سوی وزیر خارجه فرانسه لوران فابیوس انجام شد. هنوز مشخص نیست به چه دلیل آیا این بر می گردد به همان اختلاف نظری که بر سر مراسم یا ضیافت شام رسمی بوده چون ظاهرا اگر ضیافت شام برگزار نشود آنوقت این مراسم به عنوان مراسم رسمی شناخته نخواهد شد و ممکن است به آن دلیل آقای اولاند از آقای روحانی استقبال رسمی نکرده است.

این خبرنگار اضافه می کند رئیس جمهوری ایران گر چه یک روز قبل به فرانسه رسیده، اما استقبال رسمی از او در صبح روز بعد از سفر به فرانسه انجام گرفته است.

ادامه این رفتارها در جریان سفر رئیس جمهور به فرانسه به اینجا ختم نشد و روحانی در حرکتی تأمل برانگیز نسبت به انعقاد قرارداد زیر سم اسب های مارکوس آئورلیوس، فاتح ایران اقدام کرد؛ مارکوس آئورلیوس از امپراطوران روم بود که نقش برجسته ای در آخرین دوره جنگ های روم علیه پارت ها (ایرانی ها) داشت.



در حالی که غربی ها به شدت نگران نفوذ و اقتدار منطقه ای ایران به ویژه توسعه عمق راهبردی ایران در عراق و سوریه می باشند، انعقاد قرارداد در روم و در زیر سایه سم اسب مارکوس آئورلیوس که در زمان او بخشی از حوزه عراق و شام از پارت ها ( ایران ) جدا شد، حامل چه پیامی می تواند باشد؟!

این اتفاقات در حالی بود که لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در آستانه رسیدن حسن روحانی به این کشور از ادامه اختلافات بین تهران و پاریس سخن گفته بود و اظهار کرده بود که درست است ایران به جامعه بین المللی بازگشته است اما این بدان معنی نیست که ما در همه موضوعات به ویژه مساله سوریه اتفاق نظر داشته باشیم.

این اظهارات وزیر خارجه فرانسه در حالی است که جمهوری اسلامی ایران تنها راه حل سوریه را گفتگو و انتخاب حکومت توسط مردم می داند و این نشان می دهد که فرانسه مخالف مردم سالاری و حکومت مردم بر مردم است.

دست اندازی های دولت فرانسه تنها به این مورد ختم نمی شود آنها در حین مذاکرات هسته ای نیز با ایجاد یکسری شیطنت ها سعی در مسموم کردن فضا علیه ایران داشتند؛ آنها در مدت مذاکرات با ترک میز مذاکره به دنبال سیاسی جلوه دادن برنامه های ایران و مغایر دانستن برنامه های هسته ای ایران در راستای سیاست های خاص به خود را می دانستند.

اگر چه دوباره طرف فرانسوی به میز مذاکره بازگشت اما همین حرکت کافی بود تا دشمنی های این کشورها بر علیه ایران تمامی نداشته باشد و البته اظهارات وزیر خارجه فرانسه در جریان سفر روحانی به پاریس را می توان در راستای همان دشمنی ها تلقی کرد.

اگر چه در این سفر و به صورت تظاهری توافقاتی برای همکاری دو کشور منعقد شده اما دلخوش کردن به این قراردادها و حصول نتیجه از این سفر با توجه به دشمنی های این کشور با جمهوری اسلامی ایران خیالی باطل است.

۱۳۹۴/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...