نسخه چاپی

سوروس 6 میلیون دلار دیگر به ستاد تبلیغاتی كلینتون كمك كرد

سرمایه‌دار متنفذ آمریكایی در آستانه آغاز انتخابات درون حزبی دموكرات‌ها، 6 میلیون دلار به ستاد تبلیغات هیلاری كلینتون نامزد پیشرو این حزب، كمك مالی كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «جورج سوروس» سرمایه‌دار مجارستانی‌الاصل آمریکا، روز یکشنبه در فاصله تنها چند ساعت مانده به آغاز رسمی انتخابات درون حزبی، 6 میلیون دلار به «هیلاری کلینتون» نامزد پیشرو حزب دموکرات کمک کرد.

وی این مبلغ را به یکی از ستادهای موسوم به «کمیته‌های بزرگ اقدام سیاسی» (سوپر پک‌ها) که از کلینتون حمایت می‌کنند، پرداخت کرد است.

به نوشته پایگاه هیل، با این حساب جمع کمک‌های سوروس به سوپر پک «اقدام اولویت‌های ایالات متحده آمریکا» به جمعا 7 میلیون دلار رسیده است. این کمیته تاکنون 41 میلیون دلار برای تبلیغات انتخاباتی کلینتون کمک مالی جمع‌آوری کرده است.

بر اساس قانونی که در سال 2012 از سوی دیوان عالی آمریکا تائید شد، سرمایه‌داران می‌توانند به هر اندازه که می‌خواهند از طریق سوپر پک‌ها به نامزدهای انتخابات کمک کنند، که همین امر نقش پول در روند رقابت‌ها را بیش از پیش تقویت کرده است.

سوروس که از حامیان قدیمی حزب دموکرات در آمریکاست، در سال 2004 از جان کری وزیر خارجه کنونی و در سال‌های 2008 و 2012 از باراک اوباما رئیس‌جمهور کنونی، در رقابت‌های انتخاباتی حمایت کرد.

اما ایمیل‌هایی که ماه گذشته در جریان انتشار نامه‌نگاری‌های کاری کلینتون منتشر شد، نشان داد که سوروس از عدم حمایت از کلینتون در انتخابات سال 2008 ابراز تأسف کرده است.

سوروس بیش از هر چیز به دلیل حمایت از سیاست‌های اقتصاد لیبرال و همچنین ایفای نقش در آنچه انقلاب‌های رنگی خوانده می‌شود، معروف شده است.

۱۳۹۴/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...