نسخه چاپی

تكمیل 2 سكوی فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی تا فروردین ۹۵

مجری طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ با اشاره به پیشرفت ٨٤,٥ درصدی طرح توسعه این فازها گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، ساخت دو سكوی فازهای ٢٠ و ٢١ در فروردین ۹۵ به پایان می‌رسد.

به گزارش نما به نقل از نفت و گاز پارس، علیرضا عبادی پیشرفت ساخت پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ را ٩٢ درصد و پیشرفت ساخت سکوهای این فازها را ٨٣,٣ درصد اعلام کرد.

وی با بیان این که برای طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١، ساخت دو سکو هر یک با ظرفیت یک میلیارد فوت مکعب پیش بینی شده است، افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده، ساخت این سکوها فروردین ماه سال آینده به پایان می رسد و سپس سکوها با فاصله دو ماه به دریا حمل می‌شوند.

عبادی، سهم شرکت‌های داخلی را در اجرای این طرح تاکنون ٦٠ درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ١٠ هزار نفر در اجرای این پروژه مشغول به کار هستند، ضمن این که ٦١ میلیون نفر ساعت کارکرد بدون حادثه جانی در این پروژه ثبت شده است.

وی، افزایش تولید ناخالص ملی، اشتغالزایی، تامین سوخت پاک و توسعه دانش و فناوری را از جمله دستاوردهای اجرای طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ اعلام کرد.

هدف از توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی، تامین روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز تصفیه ‌شده برای مصارف داخلی، بازیافت سالانه یک میلیون تن گاز اتان قابل مصرف در صنایع پتروشیمی، بازیافت سالانه ١,٠٥ میلیون تن گاز مایع مرغوب برای صادرات، تولید روزانه ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی گوگردزدایی و تثبیت‌شده برای صادرات و بازیافت روزانه ٤٠٠ تن گوگرد است.

۱۳۹۴/۱۱/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...