نسخه چاپی

یارانه شهروندان سوییس چقدر است؟

سوئیس قصد دارد درباره پیشنهادی رأی گیری كند كه بر اساس آن ماهیانه 2500 فرانك سوئیس (حدود 2450 دلار) به هر شهروند داده خواهد شد، صرف نظر از اینكه آن فرد شاغل باشد یا بیكار.

به گزارش نما به نقل از اتاق خبر 24، روزنامه ایندیپندنت انگلیس نوشت: اگر این پیشنهاد تصویب شود سوئیس نخستین کشور جهان خواهد بود که بدون قید و شرط درآمد ماهیانه برای شهروندانش تامین می کند علاوه بر این، نخستین کشوری است که درباره این مساله رای گیری می کند.

این ایده را گروهی از فرهیختگان و اندیشمندان مطرح کرده اند و اصرار دارند که سوئیسی ها صرف نظر از این درآمد، به کار و شغل تمایل خواهند داشت اما این ایده با توجه مثبت سیاستمداران مواجه نشد. ولی دولت فدرال با رای گیری درباره این طرح در ژوئن آینده موافقت کرده است. این طرح بدون توجه به شغل و درآمد شهروندان اجرا می شود.

این پیشنهاد براساس نظرسنجی یک موسسه مطرح شده است. نتایج این نظرسنجی نشان داد اکثر مردم سوئیس با وجود تضمین درآمد ماهیانه، به کار خود ادامه خواهند داد یا اینکه به دنبال فرصت شغلی خواهند بود.

براساس این نظرسنجی، تنها دو درصد از کار دست خواهند کشید.

یک روزنامه محلی نیز نوشت: هزینه این طرح برای دولت حدود 208 میلیارد فرانک سوئیس در سال خواهد بود و به 150 میلیون فرانک از محل مالیات نیاز خواهد داشت.

۱۳۹۴/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...