نسخه چاپی

در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه:

ولایتی: برخی كشورهای منطقه ثبات و امنیت را برهم زده‌اند

رئیس مركز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی كشورهای منطقه ثبات و امنیت را برهم زده اند و ایران و روسیه در همكاری های خود عزم جدی برای مبارزه با این جریانات را دنبال می كنند.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی اکبر ولایتی در ادامه دیدارهای خود با مقامات عالی روسیه با پاتروشکف دبیر شورای عالی امنیت این کشور دیدار و در خصوص موضوعات سیاسی و امنیتی و همکاری های منطقه ای بحث وتبادل نظر کرد.

در ابتدای این دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه ضمن خوشامد گویی گفت: ایران و روسیه دیدگاه های مشترک به ویژه در مبارزه با تروریسم و جریانات افراطی در منطقه دارند و گسترش همکاری ها در تمامی زمینه ها میان طرفین می تواند به ثبات و صلح منطقه ای کمک کند.

وی تصریح کرد: ظرفیت های فراوانی میان دو کشور در زمینه های مختلف وجود دارد که باید گام های جدی و عملیاتی برای فعال سازی آنان برداشته شود و از فضای جدید پس از لغو تحریم ها باید بهترین بهره برداری را به عمل آورد و روسیه در این زمینه آمادگی لازم و کامل را دارد.

ولایتی هم با اشاره به موارد مطرح شده از سوی دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه گفت: ایران و روسیه روابط بلند مدت استراتژیک و برگشت ناپذیری را در صحنه های مختلف دو جانبه، منطقه ای و چند جانبه دارند و مقامات عالی دو طرف اهتمام لازم را در این زمینه دارند و وارد مرحله بی نظیری از توسه روابط را برنامه ریزی و تجربه می کنند.

رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: وضعیت نامطلوبی در منطقه وجود دارد و تروریسم و جریانات افراطی بادخالت و حمایت قدرت های فرامنطقه ای و برخی کشورهای منطقه ثبات و امنیت را برهم زده اند و ایران و روسیه در همکاری های خود عزم جدی برای مبارزه با این جریانات را دنبال می کنند.

وی تاکید کرد: ایران به عنوان کشوری مستقل مواضع اصولی خود را در خصوص منطقه به صراحت بیان کرده و گام های عملی در مبارزه با تروریسم و جریانات افراطی و تکفیری و تامین صلح و ثبات برداشته است.

در ادامه این جلسه پیرامون برخی از موضوعات و علاقه مندی های مشترک دو طرف بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

در این دیدار مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه، فروزش و ملایک معاونین مرکز تحقیقات استراتژیک نیز حضور داشتند.

۱۳۹۴/۱۱/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...