نسخه چاپی

لاریجانی:

ارتباط مراكز علمی با دستگاه‌های مختلف موفق نبوده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباط سیستماتیك دانشگاه‌ها با بخش‌های مختلف مورد نیاز كشور متأسفانه تاكنون موفق نبوده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی لاریجانی شامگاه چهارشنبه در همایش تجلیل از نخبگان استان قم که در سالن همایش شهرداری برگزار شد، با بیان اینکه هم اکنون وضعیت نخبگان در کشور خوب نیست، اظهار داشت: باید از نخبگان جامعه حمایت شود و این حمایت نباید تنها محدود به حمایت‌های دولت و یا مجلس باشد.

وی بیان داشت: راه اندازی بنیاد علمی نخبگان اقدام خوبی بود که این بنیاد توانست در سال‌های اخیر بخشی از نخبگان را تحت پوشش قرار دهد.

رییس قوه مقننه، ادامه داد: در حدود ۳۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای حمایت از نخبگان در نظر گرفته شد در این راستا حمایت‌های خوبی از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی از نخبگان شده است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از نخبگان همواره تأکید کرده‌اند و فرمودند که این تفکر بعد از پیروزی انقلاب در افکار عمومی شکل گرفته که انقلاب و کشور از آن مردم است و می‌توان با خرد جمعی مشکلات پیش روی کشور را حل کرد.

باید برای حل مشکلات نخبگان دانشگاهی تلاش کرد

لاریجانی ابراز داشت: باید برای حل مشکلات نخبگان دانشگاهی تلاش کرد و باید این تفکر در بین مسئولان و مردم جا بیفتد که از هر زمینه و بستری باید برای پیشرفت کشور استفاده کرد.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های حکومتی باید از نخبگان حمایت کنند که بخشی از این اقدامات از سوی بنیاد نخبگان صورت می‌گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتباط سیستماتیک دانشگاه‌های با بخش‌های مختلف مورد نیاز کشور متأسفانه تاکنون موفق نبوده است، افزود: وقتی دانشگاه‌ها احساس نیاز نکنند به سمت تولید حرکت نمی‌کنند و تا زمانی که بخش‌های تولیدی احساس نیاز نکنند به دانشگاه روی نمی‌آورند.

وی اظهار داشت: اگر دانشگاه‌ها احساس نیاز کنند هزینه‌هایشان از طریق کارهای علمی و تحقیقی تأمین می‌شود که در این صورت برنامه ریزی‌ها و اقدامات تحقیقاتی به سمت نیازهای کشور سوق داده می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه بسیاری از کشور‌ها نیازهای خود را طریق ارتباط با بخش‌های مختلف رفع می‌کنند، افزود: کشور ما نیز امروز نیازمند یک ساز و کار مناسبی است تا این امر محقق شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشور‌ها با وجود اینکه درآمدهای نقتی ندارند اما در مسیر پیشرفت و توسعه گام‌های خوبی برداشته‌اند، افزود: این کشور‌ها در عرصه کارهای تحقیقی و پژوهشی از ما جلو‌تر هستند و آمار‌ها نشان می‌دهد که ۹۸ درصد اعتبارات تحقیق و توسعه محدود به چند کشور توسعه یافته می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حال حاضر وضعیت کشور امروز در حال بهبود است که امیدواریم در این شرایط جدید به نخبگان و ارتباط آن‌ها با دستگاه‌های مختلف توجه ویژه‌ای شود تا نخبگان کمتر با درگیری‌های معیشی رو به رو باشند.

۱۳۹۴/۱۱/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...