نسخه چاپی

رهبر داعش یمن كشته شد

منابع محلی در استان شبوه یمن از كشته شدن رهبر داعش شاخه یمن در حمله پهپادی خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از روزنامه القدس العربی، جلال بلعیدی، از رهبران طراز اول القاعده در یمن که اخیرا با جدایی از این گروه، شاخه داعش را در این کشور تشکیل داده بود، در حمله پهپادهای آمریکایی در جنوب یمن از پای درآمد.

خبرگزاری تقریب نوشته است: به گفته منابع محلی در استان شبوه، بلعیدی به همراه چهارتن از همراهان خود هدف راکت قرار گرفت و همه آنها به هلاکت رسیدند.

جلال بلعیدی، ملقب به ابوحمزه الزنجباری، مدت‌ها فرمانده گروه انصارالشریعه (نامی که پیشتر بر القاعده یمن اطلاق می‌شد) در استان‌های جنوبی یمن بود و گفته می‌شود مغز متفکر حملات این گروه بوده است.

وی چندی پیش به دلیل اختلافاتی که با دیگر مسئولان القاعده پیدا کرد و همچنین درپی کشته شدن رهبران اصلی القاعده یمن، از این گروه جدا شد و شاخه داعش در یمن را تشکیل داد.

گفته می‌شود درپی کشته شدن بلعیدی طرفداران وی شهر زنگبار را به کنترل خود درآورده‌اند و پرچم‌های داعش را بر فراز ساختمان‌های آن برافراشته‌اند.

با کشته شدن بلعیدی عملا همه رهبران ارشد القاعده در یمن از پای درآمده‌اند و تنها قاسم الریمی که از وی به عنوان رهبر القاعده در شبه جزیره عرب یاد می‌شود، باقی مانده است.

۱۳۹۴/۱۱/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...