نسخه چاپی

شیوع ویروسی به مراتب كشنده‌تر از "زیكا"

كارشناسان سلامت می گویند "تب دانگ" در عربستان تهدید بزرگتری برای این كشور نسبت به ویروس كشنده زیكاست كه در سراسر قاره آمریكا پیشروی كرده است.

به گزارش نما؛ تب دانگ از طریق پشه‌هاى آئدس منتقل می شود و ویروسی است که باعث افت ناگهانی فشار خون و شوک و در نهایت مرگ می شود.

بنابر این گزارش، علائم این بیماری که 3 تا 14 روز پس از آلوده شدن ظاهر می شود، شامل: تب بالا، سردرد، استفراغ، درد مفاصل و عضلات و قرمزی پوست است. ویروس زیکا نیز به تب دانگ، تب زرد، آنسفالیت ژاپنی ها و ویروس های غرب نیل مربوط می شود و باعث ایجاد نوعی تب دانگ خفیف می شود.

"پروفسور حایل آل ابدالی"، مدیر کل وزارت بهداشت و درمان بیماری های مسری عربستان گفته است: در سال 2015 میلادی حدود 6 هزار مورد ابتلا به تب دانگ در عربستان ثبت شد که 6 تن از مبتلایان جان دادند. تب دانگ به مراتب خطرناک تر از ویروس زیکاست، اما هر دوی آن ها از طریق پشه آئدس منتقل می شوند و علائم مشترکی دارند.

آل ابدالی در ادامه گفت: مسافرانی که مصونیت ضیعفی در برابر بیماری ها دارند باید پیش از سفر به این کشور با دکتر متخصص تماس بگیرند. زنان حامله باید پیش از سفر به عربستان فارق شوند.

مدیر کل وزارت بهداشت و درمان بیماری های مسری عربستان افزود: در حال حاضر درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و از همین رو، کنفرانسی در تاریخ 17 فوریه در مورد استراتژی پیشگیرانه و درمان بالقو برگزار خواهد گردید.

۱۳۹۴/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...