نسخه چاپی

مصر به درخواست رژیم صهیونیستی تونل‌های نوار غزه را با آب پر كرد!

اسرائیل می‌گوید مصر به درخواست تل آیوو در تونل‌های زیرزمینی غزه آب جاری كرده است.

به گزارش نما؛ دانشجو، به نقل از خبرگزاری صفا فلسطین، یوفال شتاینتس، وزیر انرژی و زیرساخت رژیم اسرائیل، روز شنبه اعلام کرد عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به درخواست اسرائیل دستور داد در تونل‌های نوار غزه آب جاری کنند.



خبرگزاری آناتولی ترکیه هم گزارش داد شتاینتس که در یک نشست در شهر بئر السبع شرکت کرده بود گفت: «هماهنگی امنیتی بین قاهره و تل آویو از هر زمان دیگر بهتر شده است.»



مقامات مصر در ماه‌های گذشته با سرازیر کردن آن به تونل‌های غزه در مرزهای سرزمین‌های اشغالی بسیاری از تونل‌ها را تخریب کرده‌اند.



این وزیر اسرائیلی در ادامه با کم اهمیت دانستن خطرات تونل‌ها در نوار غزه برای اسرائیلی‌ها افزود شهرک‌نشینان از این پس «نباید به خاطر وجود تونل‌‌ها ترسی به دل راه دهند.»



این در حالی است که به تازگی برخی از مقامات اسرائیلی از احتمال جنگی جدید علیه نوار غزه برای پایان دادن به آنچه خطرات تونل‌ها می نامند، خبر داده‌اند، اما مسئولان کابینه این رژیم احتمال آغاز جنگی جدید در شرایط کنونی را منتفی دانسته‌اند.



نوار غزه از سال 2007 از زمین، هوا و دریا در محاصره رژیم اسرائیل است و این امر علاوه بر افزایش فقر و بیکاری، زندگی مردم غزه را مختل کرده است.



فلسطینیان ساکن غزه از این تونل‌ها برای انتقال مایحتاج اساسی خود همچون غذا و سوخت از مصر استفاده می‌کنند.



یک میلیون و 800 هزار فلسطینی در نوار غزه که بزرگترین زندان رو بازِ جهان نامیده می‌شود، زندگی می‌کنند.

۱۳۹۴/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...