نسخه چاپی

ورود به حساب كاربری با اسكن مغز!

از آنجا كه احتمال حدس زدن و هك نمودن رمزهای نوشتاری زیاد است، این روزها بیشتر كمپانی های فعال در حوزه فناوری به حسگرهای زیستی همانند سنسور تشخیص اثر انگشت روی آورده اند تا به واسطه ی آن امنیت اطلاعات كاربر را تضمین نمایند.

به گزارش نما به نقل از دیجیاتو - فروغ بیداری: از آنجا که احتمال حدس زدن و هک نمودن رمزهای نوشتاری زیاد است، این روزها بیشتر کمپانی های فعال در حوزه فناوری به حسگرهای زیستی همانند سنسور تشخیص اثر انگشت روی آورده اند تا به واسطه ی آن امنیت اطلاعات کاربر را تضمین نمایند.


این سیستم هر روز بیشتر از پیش توسعه پیدا می کند به طوری که در حال حاضر اسکن عنبیه چشم یکی از روش های باز نمودن قفل تلفن های هوشمند به شمار می رود.

فارغ از موارد یاد شده در بالا، به تازگی دانشمندان دانشگاه Binghamton روش نوینی برای حفظ امنیت کشف نموده اند که به هیچ عنوان قابل هک شدن نیست. راهکار پیشنهادی آنها که تا اندازه ای عجیب به نظر می رسد، از طریق اسکن مغز کاربر صورت می پذیرد.

همان طور که از نام این روش مشخص است برای لاگین نمودن، باید یک کلاه EEG یا الکتروانسفالوگرافی بر سر بگذارید تا مغزتان اسکن شده و هویت واقعی شما احراز گردد.

سپس این کلاه 500 تصویر مختلف (در هر ثانیه دو عکس) را نمایش می دهد و با توجه به واکنشی که مغز در برابر این تصاویر دارد هویت فرد شناسائی و تائید خواهد شد.

به دنبال آزمایشات انجام شده، مشخص شده این روش از میان 30 نفر قادر است یک نفر را به صورت 100 درصد درست تشخیص داده و هویت کاربر اصلی را شناسائی نماید. البته اگر به سرویس های آنلاین توسعه پیدا کند شاید این کار برایش کمی دشوارتر بشود زیرا کاربران بیشتری در این فضا وجود دارند.

در آخر نیز بد نیست اشاره نمائیم محققان این طرح ادعا نموده اند روش ابتکاری آنها قابل هک شدن نیست و امنیت صد در صدی کاربر را تضمین می نماید. البته برای همه گیر شدن این سیستم باید هنوز چند سالی صبر نمود زیرا همان طور که در تصویر آن مشاهده می کنید، این دستگاه هنوز استفاده ی آسانی ندارد.

۱۳۹۴/۱۱/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...