نسخه چاپی

یك اتفاق‌ نادر در تاریخ المپیك + عكس

در دومین روز رقابتهای وزنه برداری المپیك یكی از وزنه برداران كره شمالی درحالی كه در گروه B وزنه زده بود، ركورد دنیا را شكست و قهرمان المپیك شد.


به گزارش نما، در دومین روز از رقابتهای وزنه برداری بازیهای المپیک لندن، یکی از نادرترین اتفاقهای این رشته ورزشی رقم خورد و طی آن یکی از وزنه برداران کره شمالی درحالی که در گروه B وزنه زده بود، رکورد دنیا را شکست و قهرمان المپیک شد. این درحالی است که در پایان رقابت هیچ کدام از وزنه برداران قدرتمند گروه A نیز

5.jpg

 در این مسابقه بسیار مهم "اوم یون چول"، وزنه بردار 56 کیلوگرمی کره شمالی با مهار وزنه 168 کیلوگرم در حرکت دوضرب، رکورد وزنه بردار افسانه ای دنیا یعنی هلیل موتلو – دارنده سه مدال طلای المپیک را شکست. او همچنین با این رکورد پنجمین وزنه بردار تاریخ لقب گرفت که سه برابر وزن بدن خود وزنه بالای سر برده است. نخستین وزنه بردار تاریخ که توانست سه برابر وزن بدن خود در وزنه مهار کند کسی نبود جز محمد نصیری که در بازیهای المپیک 1968 مکزیکوسیتی با وزن بدن 50 کیلوگرم، وزنه 151 کیلوگرمی را بالای سر برد.

چول در این رقابت در نهایت با رکورد 293 کیلوگرم قهرمان شد تا وزنه بردار چینی با چهار کیلوگرم کمتر نتواند تعداد طلاهای کشورش را افزایش دهد.

6.jpg 

 این از معدود دفعاتی است که یک وزنه بردار از گروه B می تواند قهرمان المپیک شود. رئیس اسبق فدراسیون وزنه برداری آمریکا که اکنون از بازنشستگان این رشته ورزشی است به خبرنگار خبرآنلاین گفت من چنین موضوعی را به یاد ندارم. او اعلام کرد که این اتفاق افتاده که یک وزنه بردار از گروه B به مدالهای نقره و برنز برسد، اما طلا را تا کنون به یاد ندارم.

۱۳۹۱/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...