نسخه چاپی

یونیسف:

یك سوم سربازان جنگ یمن، كودك هستند

صندوق حمایت از كودكان سازمان ملل نسبت به موج جدید به خدمت گرفتن كودكان در خاورمیانه و درگیری‌ها در آفریقا هشدار داد.

به گزارش نما به نوشته روزنامه ایندیپندنت، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گزارش داد، یمن می‌تواند به یک محل جدید برای حضور کودک سربازان بدل شود در حالی که رشد خشونت‌های افراط گرایی در سراسر جهان تمامی اقدامات برای پایان دادن به استفاده از کودک سربازان را تضعیف کرده است.

براساس این گزارش که از مشاهدات و داده‌های 20 ساله جمع آوری شده مشخص شد که کودک سربازان مساله اصلی یونیسف بوده و ده‌ها هزار تن از کودکان در جنگ حضور یافته‌اند.

بنا به گزارش مذکور حدود یک سوم از سربازان و شبه نظامیان در جنگ داخلی یمن کودک هستند.

براساس گزارش یونیسف،‌ کودکان با سن کمتر از 14 سال در خط مقدم می جنگند و به دلیل گستردگی جنگ تلاش‌ها برای مقابله با این روند ناکام مانده است. همچنین انهدام گسترده مدارس و زیرساخت‌ها به واسطه بمباران هوایی کمپین هوایی تحت امر عربستان بیش از پیش کودکان را بر آن می‌دارد تا سلاح به دست بگیرند و به جنگ بروند و روزانه سه تا شش پوند به دست بیاورند. همچنین فعالیت گسترده گروه‌های تروریستی نظیر داعش و الشباب در شمال آفریقا و خاورمیانه نیز مذاکرات برای توقف این روند را مشکل می‌کند.

در سودان جنوبی وضعیت بدتر است؛ چرا که 16 هزار کودک توسط طرف‌های درگیر مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از آنها با وعده حفاظت از خانواده‌هایشان گرفته می‌شوند.

آنتونی نولان، کارشناس حفاظت از کودکان در یمن گفت: این درگیری‌ها از نسلی به نسل دیگر است و باعث از بین رفتن آینده کودکان می‌شود. کودکان به این دلیل کشته می‌شوند که به آنها به چشم شبه نظامیان آینده نگریسته می‌شود.

۱۳۹۴/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...