نسخه چاپی

اطمینان مركل به توافق نهایی انگلیس و اتحادیه اروپا

صدر اعظم آلمان روز جمعه گفت: وی اطمینان بیشتری پیدا كرده است كه توافق لازم برای حفظ انگلیس در اتحادیه اروپا حاصل خواهد شد.

به گزارش نما؛ تسنیم به نقل از رویترز، آنگلا مرکل تاکید کرد که بیشتر مطمئن شده است که توافق برای نگه داشتن انگلیس در اتحادیه اروپا ، حاصل خواهد شد ولی دو طرف باید بر سر مسائل بیشتری مصالحه کنند.

وی در نشستی در هامبورگ با حضور دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، گفت: مسائلی مثل تغییرات سیستم تامین اجتماعی باید در اتحادیه اروپا لحاظ شود و این تنها نگرانی انگلیس نیست.

مرکل افزود: مسیری که مذاکرات تا کنون در آن پیشرفت داشته است من را بیشتر مطمئن کرده است. ولی نمی دانم مذاکرات تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

کامرون ابراز امیدواری کرده است که در نشست رهبران اتحادیه اروپا طی روزهای 18 و 19 فوریه بتواند به توافق نهایی بر سر اصلاحات مورد نظر در قوانین اتحادیه اروپا دست یابد تا مسیر برای برگزاری همه پرسی در خصوص عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا در تابستان آینده هموار شود.

مرکل در ادامه اظهار داشت: اروپا به بریتانیای کبیر نیاز دارد، و بریتانیای کبیر نیز به اروپا نیاز دارد. من امیدوارم انگلیس در آینده همچنان یک عضو فعال در اتحادیه اروپای موفق باشد. این به نفع انگلیس و آلمان خواهد بود. برخی نگرانی های مطرح شده از سوی کامرون، نه تنها منطقی است بلکه از سوی ما نیز حمایت شده است، از جمله رقابت پذیری، شفافیت و کاهش بروکراسی.

صدر اعظم آلمان در پایان تاکید کرد: همه کشورهای عضو باید در موضعی باشند که از تقویت نظام تامین اجتماعی اروپا حمایت کنند.

کامرون خواستار آن شده است که طرح پیشنهادی "ترمز اضطراری" قاطعانه تر اجرا شود و انگلیس باید قدرت و اختیارات بیشتری برای محدود کردن مهاجرت از کشورهای اروپایی داشته باشد.

انگلیس از اتحادیه اروپا خواسته است تا کارگران مهاجری که وارد این اتحادیه می شوند، 4 سال برای دریافت پرداخت های رفاهی منتظر بمانند.

۱۳۹۴/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...