نسخه چاپی

عسیری:

عربستان آماده است در هرعملیات زمینی در سوریه شركت كند

مشاور وزیردفاع عربستان سعودی تصمیم مشترك این كشور باتركیه برای اجرای عملیات زمینی درسوریه را تكذیب كرد.

به گزارش نما به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، احمد عسیری در گفتگوی تلفنی با این شبکه تائید کرد چندین فروند هواپیمای جنگنده سعودی در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه مستقر شده اند تا در عملیات علیه داعش از آنها استفاده شود. وی حضور نیروهای زمینی عربستان سعودی را در ترکیه تکذیب کرد اما گفت کشورش آمادگی دارد در هرگونه عملیات زمینی که ائتلاف بین المللی برسر آن به توافق برسد مشارکت کند.

علا مطیره گزارشگر این شبکه در ادامه در گزارشی گفت: استقرار این هواپیماها در پایگاه اینجرلیک ترکیه زمینه ساز سناریوی جدیدی در سوریه به شمار می رود که اخیراً شاهد تحولات بزرگی بوده است. این تحولات، به ویژه آنچه در حلب و در نزدیک مرزهای ترکیه روی داده، منجر به تغییر توازن قدرت در میدان جنگ شده است.

وزیر امور خارجه ترکیه از گفتگوهای آنکارا و ریاض برای مشارکت در عملیات زمینی در سوریه خبر داد و این درحالی است که عسیری می گوید چنین اقدامی در چارچوب همکاری دو جانبه عربستان و ترکیه صورت نخواهد گرفت.

عسیری در گفتگوی تلفنی به العربیه گفت: در نشست بروکسل درباره این موضوع گفتگو شده و عربستان نیز از قبل اعلام کرده است که برای عملیات زمینی آماده مشارکت است. توافقات راهبردی در بیانیه پس از نشست بروکسل نمایان شد. نیروهای به اصطلاح ائتلاف (بین المللی ضد داعش) برای آغاز عملیات زمینی اجماع دارند و عربستان سعودی در این چارچوب تعهد دارد.

استقرار هواپیماهای سعودی در پایگاه نظامی ترکیه در نزدیک مرزهای سوریه و تشدید تحرکات نیروهای ائتلاف در سوریه و سخنانی که درباره حمله قریب الوقوع زمینی گفته می شود همگی بیانگر گرایش به سمت گزینه نظامی به شمار می رود که ناشی از اختلالات به وجود آمده در روند تلاشهای سیاسی و سرسختی روسیه در مخالفت با اجرای توافقات صورت گرفته برای آتش بس و ادامه حملات سنگین روسیه علیه مخالفان سوری و غیرنظامیان در این کشور است.

۱۳۹۴/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...