نسخه چاپی

اختصاصی نما

پیام انتخاباتی فهرست هاشمی

عکس خبري -پيام انتخاباتي فهرست هاشمي

اسامی مشترك دو فهرست حاوی این پیام است كه هاشمی‌رفسنجانی می‌خواهد بگوید با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم‌كلام است؛ اما با بخشی از آن كه در جامعه به اعتدالیون مشهور هستند، نه همه آن.

در روزهای اخیر که کمتر از دو هفته به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی باقی مانده است، آقای هاشمی‌رفسنجانی فهرست مورد نظر خود را برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری منتشر کرد. در این فهرست و فهرست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که همزمان منتشر شد، نام‌های مشترکی وجود دارد؛ از جمله آقایان حسن روحانی، موحدی‌کرمانی، امامی‌کاشانی، ابراهیم امینی، دری‌نجف‌آبادی، محمدی‌ری‌شهری، میرمحمدی و محسنی‌قمی؛ اینها نامزدهایی‌اند که وجه اشتراک فهرست جامعه مدرسین و هاشمی‌رفسنجانی هستند. گذشته از اینکه برای اولین‌بار است که یک فرد فهرست انتخاباتی منتشر می‌کند، درباره چرایی این اقدام می‌توان گفت: اسامی مشترک دو فهرست حاوی این پیام است که هاشمی‌رفسنجانی می‌خواهد بگوید با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم‌کلام است؛ اما با بخشی از آن که در جامعه به اعتدالیون مشهور هستند، نه همه آن. پیام دوم فهرست هاشمی با گنجاندن نام آیت‌الله موحدی‌کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران هویدا می‌شود و آن، این است که پیوند هاشمی و جامعه روحانیت مبارز همچنان پابرجاست. در کنار اینها انتشار یک فهرست جدید که تعدادی از نامزدهای جامعه مدرسین در آن دیده نمی‌شوند، تلاشی برای جلوگیری از راهیابی آنها که به نظر می‌رسد آرای مخالف با صاحب این فهرست دارند.
اما نکته آخر اینکه گویا عده‌ای در تلاشند تا با این رفتارها برخلاف چهار دوره گذشته انتخابات مجلس خبرگان رهبری، این دوره از انتخابات شکل رقابتی به خود بگیرد. در حالی که رقابت در انتخابات‌هایی، چون ریاست جمهوری، مجلس و شوراها بیشتر نمود دارد، نه در انتخابات مجلس خبرگان رهبری که باید عده‌ای از علمای برجسته و با شرایط علمی و فقهی خاص در آن حضور داشته باشند.

۱۳۹۴/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...