نسخه چاپی

داووداغلو خبر حملات توپخانه‌ای تركیه به سوریه را تایید كرد

نخست وزیر تركیه ادعا كرد كه نیروهای تركیه مناطق نزدیك به اعزاز سوریه را در واكنش به حملات به خاك تركیه و براساس قواعد جنگ بمباران كردند و تحولات در سوریه امنیت ملی تركیه را تهدید می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه ادعا کرد که گروه‌های تروریستی وابسته به نظام که با سوریه همکاری می‌کنند به اعزاز حمله کردند و در این جریان حملاتی را به مرزهای ترکیه صورت دادند.

احمد داووداوغلو کردهای سوریه را به حمله نظامی تهدید کرد.

وی روز شنبه گفت: اگر لازم باشد ما می‌توانیم همان اقداماتی را که در عراق و قندیل انجام داده‌ایم در سوریه نیز انجام دهیم.

وی تصریح کرد: نیروهای ارتش ترکیه اهداف یگان‌های مردمی کرد در شمال سوریه را بمباران کردند و از آن‌ها خواستند از منطقه‌ای که اخیرا داعش بر آن سیطره یافته عقب نشینی کنند.

وی گفت: ما به هر اقدامی از سوی کردهای سوریه پاسخ خواهیم داد. یگان‌های مردمی کرد باید فورا از اعزاز عقب نشینی کرده و بار دیگر به آن نزدیک نشوند.

در همین راستا وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از ترکیه خواست بمباران مواضع کردهای سوریه را متوقف کند.

در این بیانیه آمده است: ما از کردهای سوریه و نیروهای وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک کرد خواستیم تا از تنش‌های کنونی برای سیطره بر مناطق بیشتر سوء استفاده نکنند. گزارشاتی را درباره حملات توپخانه‌ای ترکیه به مواضع کردها دریافت کردیم و از ترکیه می‌خواهیم تا این حملات را متوقف کند.

وزارت خارجه آمریکا نسبت به اوضاع در شمال حلب ابراز نگرانی کرد و گفت: ما برای توقف تنش‌ها از سوی تمامی طرف‌ها تلاش می‌کنیم.

۱۳۹۴/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...