نسخه چاپی

تعامل ناجا با قوه قضائیه برای كاهش جرایم

فرمانده نیروی انتظامی به نقش تاثیرگذار تعامل ناجا با قوه قضائیه در كاهش جرایم تاكید كرد و گفت: حمایت های دستگاه قضا از ناجا باعث می شود تا پرونده ها با سرعت بیشتری رسیدگی شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، سردار حسین اشتری در جلسه شورای معاونان دادسرای عمومی و انقلاب تهران اظهار داشت: قوه قضائیه و نیروی انتظامی همانند دو بال هستند که هدف اصلی آنها برقراری عدالت است، اگر این دو نهاد، براساس شرح وظایف و اختیاراتی که برعهده دارند، ماموریت هایشان را به خوبی انجام دهند جرایم حتما کاهش پیدا می کند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان گفت: در انتخابات پیش رو، نباید بگذاریم دشمن و عناصر ضد انقلاب خارج و ایادی آنها فضای آرام کشور را ملتهب کنند.

فرمانده ناجا با اشاره به فتنه ۸۸ که شیرینی انتخابات را به کام مردم تلخ کرد، گفت: نمی گذاریم انتخاباتی که باعث سربلندی و عزت کشور است توسط افراد فرصت طلب که به دنبال تضعیف ارکان نظام هستند، خللی بر آن وارد شود.

سردار اشتری ادامه داد: معتقدیم در هر حادثه ای که پیش می آید، باید دادستانی در درجه اول مطلع شود که این امر علاوه بر افزایش حمایت های قضائی از ناجا موجب تسریع رسیدگی پرونده ها می شود.

وی با اشاره به لزوم برخورد جدی با اشرار و اراذل و اوباش، عنوان کرد: دستگیری این افراد می تواند سبب پیشگیری از جرم شود.

سردار اشتری ضمن ابراز گلایه از قانون آیین دادرسی کیفری جدید به مهم بودن دقایق اولیه دستگیری متهم اشاره کرد و گفت: متاسفانه در تعدادی از موارد متهمان دستگیر شده با ماموران پلیس رفتارهای نامناسبی دارند و حتی با گستاخی مامور را تهدید به شکایت از طریق وکیل خود می کند.

وی بر رعایت حقوق شهروندی در کلانتری ها و ندامتگاه ها تاکید کرد و گفت: پلیس به دنبال افزایش پرونده ها نیست و صرفاً درصدد پیشگیری و کاهش جرایم است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه حدود ۶۰۰ کلانتری سراسر کشور دارای مراکز مشاوره هستند، گفت: بیش از یک سوم پرونده ها در این مراکز به مصالحه منجر شده است.

وی تصریح کرد: با کمک دستگاه قضائی برخورد با بدپوششی در خودرو و نیز دوردور کردن جوان های سرمست از ثروت، کاهش یافته است.

سردار اشتری به درجه بندی اراذل و اوباش به سطوح یک، دو و سه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برخوردهای مناسبی صورت گرفته که این امر موجب کاهش جولان این افراد در سطح جامعه شده است.

فرمانده ناجا در پایان به مفید بودن برگزاری این گونه جلسات اشاره کرد و گفت: این جلسات می تواند ما را در انجام بهتر ماموریت ها بیش از پیش یاری کند.

۱۳۹۴/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...