نسخه چاپی

ورود نیروهای تركیه‌ای به خاك سوریه

در حالی كه وزارت خارجه سوریه از ورود نیروهای تركیه به خاك خود خبر داد، وزیر دفاع تركیه ورود نیروهای این كشور به خاك سوریه را تكذیب كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، وزارت خارجه سوریه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که 12 خودروی جنگی ترکیه به همراه 100 فرد مسلح که به نظر می‌رسد جزو نیروهای ترکیه هستند از طریق گذرگاه مرزی باب السلامه وارد خاک سوریه شدند در حالیکه عملیات امداد رسانی به داخل شهر اعزاز ادامه دارد.

ترکیه طی دو روز گذشته پایگاه‌های کردها در شهر اعزاز واقع در حومه شمالی استان حلب را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود اعلام کرد: تجاوزات مکرر ترکیه علیه مردم سوریه نقض حاکمیت سوریه و قطعنامه‌های و قوانین بین‌المللی است.

این در حالی است که عصمت یلماز، وزیر دفاع ترکیه اخبار مربوط به ورود نیروهایش به خاک سوریه را تکذیب کرد و گفت: ترکیه قصد ندارد نیرو به داخل خاک سوریه بفرستد.

در همین حال خبرگزاری رویترز اعلام کرد در درگیری‌هایی که در مرز ترکیه با سوریه رخ داد یک سرباز ترکیه‌ای کشته شد. این خبر می‌تواند صحت اظهارات وزارت خارجه سوریه درباره ورود نیروهای ترکیه‌ای به خاک این کشور را تایید کند.

با این حال اخیرا جنگنده‌هایی از عربستان و قطر به پایگاه اینجرلیک ترکیه رسیده‌اند و این کشورها قصد دارند در چارچوب ائتلاف تحت رهبری آمریکا عملیات زمینی در سوریه انجام دهند.

۱۳۹۴/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...