نسخه چاپی

موسیقی فجر ۳۱ در آینه مهر

وزیر ارشاد هنوز پیام نداده است

سی و یكمین جشنواره موسیقی فجر در حالی ششمین روز از برگزاری خود را پشت سر گذاشت كه از پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تا لحظه ارسال این گزارش خبری نیست.

به گزارش نما به نقل از مهر، سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در حالی دوشنبه ۲۶ بهمن ششمین روز از برگزاری خود را پشت سر گذاشت که هنوز از پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تا لحظه ارسال این گزارش خبری نیست. البته طی روزهای ابتدایی جشنواره علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد و فرزاد طالبی سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد پیام های خود را در رسانه ها منتشر کرده بودند.

پیش اجراهای یکی درمیان کنسرت های جشنواره

در حالیکه پیش از این گفته شده بود که قبل از اجراهای اصلی به صحنه رفته در جشنواره موسیقی فجر بخش های کوتاهی به عنوان پیش اجرا توسط برخی از هنرمندان مستعد و جوان موسیقی کشورمان اجرا می شود اما این روند شکل منظم و ترتیب یافته ای ندارد و فقط در تعدادی از کنسرت ها مخاطبان شاهد چنین اجراهایی هستند.

یکی از نمونه های این برنامه های کوتاه اجرای علی عابدی نوازنده جوان سنتور بود که پیش از اجرای کنسرت گروه «راز و نیاز» به سرپرستی سالار عقیلی در تالار وحدت اجرا شد.

حال مخاطبان در تالار رودکی خوب شد

یکی از با کیفیت ترین برنامه های سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر مربوط به دو اجرای گروه «گردون» به سرپرستی آزاد میرزاپور و هنرمندی شربل روحانی نوازنده لبنانی و گروه «دیوانا» از راجستان بود که این دو برنامه با وجود اینکه از تبلیغات کمتری برخوردار بودند اما تبدیل به یکی از بهترین برنامه های جشنواره از روز اول تا روز ششم شدند که با استقبال قابل توجه مخاطبان روبه رو شد.

آذری ها در کنار بلوچ ها سنگ تمام گذاشتند

با توجه به حضور کم تعداد گروه های موسیقی نواحی شرکت کننده در جشنواره موسیقی اما دو گروه «عاشیقلار میشو» از آذربایجان به سرپرستی عاشیق احد ملکی و گروه «ساحل مکران» از بلوچستان با اجرای یک برنامه با کیفیت که در دو بخش پژوهشی و ملودیک برگزار شد برای مخاطبان در فرهنگسرای نیاوران سنگ تمام گذاشتند. این در حالی است که اگر ساعت و مکان جغرافیایی نزدیک به منطقه مرکزی شهر برای اجرای این بخش در نظر گرفته می شد به طور حتم مخاطبان بیشتری از این برنامه ها استفاده می کردند.

سفیران دو کشور در کنسرت «کمانه»

سفیران کشورهای پرتغال و نروژ دوشنبه شب ۲۶ بهمن ماه با حضور در تالار وحدت از کنسرت گروه پرتغالی به خوانندگی کمانه دیدن کردند. این کنسرت نسبت به دیگر برنامه های که در روز ششم جشنواره به صحنه رفت از جمعیت کمتری برخوردار بود.

مدیران خارجی قرار است فردا بیایند

طبق برنامه ریزی هایی که پیش از این از سوی ستاد برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر صورت گرفته قرار بر این است که مدیران چند فستیوال بین المللی معتبر دنیا در تهران حضور پیدا کرده و ضمن تماشای چند اجرای خارج از جشنواره از آثار جشنواره نیز دیدن کنند. تا لحظه مخابره این گزارش هنوز خبری مبنی بر عدم حضور هر یک از مهمانان منتشر نشده است.

«لارنت آبرت» از کشور سوییس و مدیر «موزه‌‌ قوم‌نگاری ژنو»، «ژوهم والکتبرگ» از کشور هلند و مدیر برنامه‌ جشنواره‌ این کشور، «آنوتنیوس ون در ایکن» از کشور بلژیک و عنوان نایب رییس بخش بین‌الملل، جاز و موسیقی الکترونیک مرکز هنرهای زیبای موسیقی بوزار، «فوزیه سعید» از اسلام آباد پاکستان و مدیر اجرایی موسسه‌ ملی میراث محلی و سنتی این کشور، «پیر کامیل جولز» و «فرانسیس دگئورگ» از کشور فرانسه، «صوفیانه فکی» از کشور تونس، «ژوزف آیچینگر» از کشور اتریش و مدیر هنری جشنواره‌ «ان او ای» و «آیلا رزا»، مهمانان خارجی سی‌ویکمین جشنواره‌ موسیقی فجر هستند که از بیست و هشتم بهمن ماه تا پایان جشنواره در ایران حضور خواهند داشت.

۱۳۹۴/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...